fredag 27 februari 2009

Noll till ett

På Kulturhuset har de en utställning som heter "Noll till ett". Alla barn under ett år var välkomna dit, så mamma och jag gick dit idag. Det var ett stort rum, helt i vitt. Det fanns massor av mysiga ställen att sitta och ligga på. Vi myste där i en timme sen gick vi och fikade med mina kompisar.




torsdag 26 februari 2009

7 månader


Idag blir jag 7 månader gammal. Jag har firat genom att vara på Coop Forum och handla med mamma. Vi tog bussen dit och jag fick sitta upp i vagnen och leka med en plastpåse under tiden mamma handlade. Vi höll knappt på att ta oss upp på bussen när vi skulle hem för vagnen var så full av varor. Vi handlade massor av mat och blöjor som jag ska ha med mig upp till Hemavan nästa vecka.

Att fylla 7 månader har fått mig att tänka tillbaka på tiden när jag var riktigt liten. Jag hittade en gammal bild på mig i vagnen. Då var jag bara några dagar gammal. Se vilken skillnad.

onsdag 25 februari 2009

Tvättmaskinen


Jag är fortfarande lika fascinerad av tvättmaskinen. Det är tur att mamma och pappa måste tvätta så ofta. Det är roligt när tvätten är klar också. Då brukar mamma leka tittut med mig bakom varje plagg hon hänger upp.
På den här bilden kan ni se att min stora kala fläck är kvar. Jag börjar gilla den och ska försöka behålla den så länge det går.

Bad med kompisarna

I går var jag och badade på Kungsholmen tillsammans med Noel, Gösta och Tilda. Det var Noels mamma som hade hittat en varmvattenbassäng som var öppen för alla på dagtid.


När vi kom dit var alla hungriga så vi satt utanför och åt lite mellis innan vi gick in.


Efter badet gick de andra med sina mammor och fikade. Pappa kom och hämtade oss för mamma var tvungen att åka hem och byta om innan hockeyn. Det var synd, jag hade verkligen behövt en semla efter badet.

måndag 23 februari 2009

Öppna förskolan



Idag var jag på öppna förskolan med min kompis Julia. Vi lekte massor och sjöng på sångstunden. Det var ganska lugnt och mysigt på förskolan idag.


När man ska ta på eller av overallen finns det en bänk som man kan ligga på. Ovanför den hänger en sköldpadda som spelar "Blinka lilla stjärna" om man drar den i halsen.


I morgon ska jag och pappa ha en grabbkväll. Mamma ska på hockey. Jag undrar vad pappa har planerat för oss.



fredag 20 februari 2009

Läser på soffan


Den här veckan har varit lugn och mysig. Mamma och jag har mest varit hemma på dagarna. Vi har busat och lekt massor. Det jag tycker bäst om just nu är att läsa böcker. Igår när farmor och farfar var här fick jag en ny bok, med skogens djur. Jag har redan läst den flera gånger.
I kväll ska vi åka till Trosa och hälsa på några kompisar. Vi ska sova över där. Det ska bli spännande! Pappa har berättat att de har fyra barn, tjejer. Jag är lite nervös...
Idag sov jag två timmar ute i vagnen på förmiddagen. Jag undrar vad mamma gjorde under tiden?

torsdag 19 februari 2009

Jag och Alma


Idag har Ida och Alma varit och hälsat på mig. Mamma hade bakat sockerkaka. Det är lustigt, för några månader sen var Alma en liten plutt, nu är hon nästan lika stor som mig. Vi tycker båda om leksaker som prasslar och låter. Jag visade Alma hur man gör när man gapar stort när skeden kommer. Hon ska snart få prova äta mat. Hoppas att hon gillar det lika mycket som jag gör.