Håller ni med mig om att det har varit för mycket Felix och för lite Emma på den här bloggen den senaste tiden. Här kommer en liten bildserie på mig som inte behöver beskrivas med så många ord. Jag kallar den helt enkelt "visst är jag söt".
Vi firade midsommar i Almas stuga, Julia var också där. Alma har fått en ny lekstuga som vi lekte länge i och sen fick vi lunch. Mammorna och papporna satt vid det stora bordet och sjöng konstiga visor och drack ur väldigt små glas. Vi barn fick sitta vid ett eget bord och vi fick grillkorv och äppeljuice i stora glas. Efter lunchen kom sjörövaren Efraim och vi fick leta efter en skatt tillsammans med honom. Det var riktigt roligt! Vi fick utföra olika uppdrag för att få ledtrådar till skatten.
Vi fick gräva i sanden, gå in i hemliga grottan och rita var sin teckning till Efraim. När vi var klara med våra teckningar fick vi berätta för Efraim vad vi hade ritat. Julia hade ritat sjörövarskeppet, Alma hade ritat skatten och jag hade ritat ”bajs”. Mamma säger att det är av de ögonblick hon kommer att minnas länge (med stolthet hoppas jag).

Förra veckan hade vi gårsfest på dagis. Som vanligt hade vi förberett ett uppträdande som våra mammor och pappor skulle få se. Vi hade tränat på "Petter och hans fyra getter". Linn läste berättelsen och vi fick gå fram två och två och fylla i rimmet på varje vers. Alma och jag skulle säga "aptit" efter att Linn hade läst "Fjärde geten hette Vit, den var känd för sin...". Vi hade även fått tillverka var sin get av en toarulle. Det är den jag håller i handen på bilden. När det närmade sig vår tur upptäckte jag att det låg massor av små stenar vid mina fötter. Jag kom på att om jag stoppar dem i min get (toarulle) kan jag ta med dem hem sen. Jag började genast plocka stenar och missade tydligen min vers.
Det var tur att Alma var där och täckte upp för mig. När vi var klara och de större barnen intog scenen stod jag fortfarande och plockade sten. Linn var tvungen att flytta på mig till slut. Då blev jag lite sur, det fanns ju gott om sten kvar som jag inte hade hunnit plocka än.
Mamma har börjat lägga ner mig på mage allt oftare. Jag vet inte vad hennes mål är, men det är rätt mysigt att ligga så en stund. Oftast äter jag lite på min hand en stund, ibland vänder jag på huvudet för att se vad som händer på andra sidan, men mamma verkar inte riktigt nöjd. Jag undrar vad det är hon väntar på.
Efter en vecka på Mallorca är det skönt att vara hemma igen. Framförallt är det skönt att slippa frysa. Vi har haft en väldigt bra vecka, men det har varit kallt och regnat ganska mycket, men det har inte hindrat mig från att bada - Är man på semester så är man. Mamma och pappa har fått lyfta upp mig skrikandes ur vattnet många gånger när de har tyckt att mina läppar varit för blå och mina tänder har skakat för mycket. Då har det varit mysigt att få värma mig hos pappa en stund, pappa är alltid varm. 