måndag 24 maj 2010

Sköldis

Vi bodde på ett All-inclusivehotell i Turkiet. Det betydde att vi fick frukost, lunch och middag varje dag. Men en dag tog jag med mig mamma, pappa, mormor och morfar in till Side stad för att shoppa lite och äta middag. Det blev inte så mycket av shoppingen. Vi tyckte att alla försäljare var väldigt jobbiga och vi fick inte gå i fred och bara titta i lugn ro. Däremot åt vi en god middag uppe på en restaurang som låg på ett tak. Efter maten kom ägaren och visade två små sköldpaddor som bodde på restaurangen. Jag förstod först inte riktigt vad det var för något. Jag tyckte mest att det liknade en bil, så jag körde lite med dem på bordet framför mig. När mormor hade försökt förklara för mig att det var små djur tog jag det lite lugnare med dem. De fick till och med pussar när vi skulle gå hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar