måndag 3 maj 2010

Min helg med Jonna

I helgen har jag varit mycket med Jonna. I lördags var pappa borta hela dagen och då fick mamma och jag middag hos Jonna. Det var snällt! Vet ni vad Jonnas mamma har i frysen? Precis som mormor gömmer Jenny glass i sin frys och jag fick en efter maten. Jenny är min nya favorit. Farmor och mormor kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta, men här finns en tjej med glass och hon bor bara 10 meter bort. Sen satt Jonna och jag framför tv:n och tittade på barnprogram när de vuxna åt klart. Jonna har väldigt mjukt hår.

I går kom Jonnas pappa hem med något utöver det vanliga. En elbil! Jonnas skjutsade mig fram och tillbaka på gräsmattan. Som tur var hade Jocke låst bilen på ettans växel. Hade han inte gjort det kanske Jonna och jag hade tagit tillfället och åkt på en lite längre runda. Vänta bara tills vi har lärt oss att öppna grinden själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar