Jag har varit med mormor och mamma i lekparken flera dagar den här veckan. Det är roligt men svårt att gå på sand. Vi har varit runt i flera olika lekparker här i Ursviken, men ingenstans har vi hittat en babygunga. Jag tycker inte att det gör något för jag har fått sitta i mammas knä och gunga.fredag 10 juli 2009
I lekparken
Jag har varit med mormor och mamma i lekparken flera dagar den här veckan. Det är roligt men svårt att gå på sand. Vi har varit runt i flera olika lekparker här i Ursviken, men ingenstans har vi hittat en babygunga. Jag tycker inte att det gör något för jag har fått sitta i mammas knä och gunga.torsdag 9 juli 2009
Smultronställen
Jag hjälper till att vakta mormors grannars hus nu när de är på semester. Vi tar in deras post och vattnar deras blommor. De har smultron som just nu är mogna. Jag hjälper till att äta upp dem så att de inte blir gamla och dåliga. Jag gör ett mycket bra jobb. I mormors trädgård finns det jordgubbar, men de är inte riktigt mogna än. Jag får äta persilja och gräslök ur trädgårdslandet så länge.
tisdag 7 juli 2009
Bakom mina solglasögon...
Innan vi åkte till Kreta köpte mamma och pappa ett par solglasögon till mig. De kostade mer än pappas solglasögon. Jag undrar varför de la ner så mycket pengar på mig, jag har ju aldrig använt dem. Jag tycker inte att de sitter skönt. När det är ljust ute lånar jag hellre mammas glasögon. Här i Skellefteå behövs det inga solglasögon idag. Det är 8 grader ute och regnar. Jag fick låna en toppluva av mormor när jag skulle sova ute i vagnen på förmiddagen. Den drog ner min coolhet ganska markant, men förhoppningsvis var det ingen som såg mig.
måndag 6 juli 2009
Kusinträff
lördag 4 juli 2009
Gung, gung
torsdag 2 juli 2009
Bad, bad, bad

Jag har badat så mycket på Kreta, både i poolen och i havet. Varje gång som mamma eller pappa lyfte upp mig ur vattnet blev jag jättearg, jag ville aldrig sluta bada. I Medelhavet var det 26 grader varmt, otroligt skönt. Det enda som kunde trösta mig när jag kom upp ur havet var att få gå till duscharna. Där fick jag skölja av mig allt saltvatten och komma ur den blöta solskyddsdräkten.
onsdag 1 juli 2009
Äntligen hemma
Det har varit väldigt lugnt på min blogg den senaste veckan. Det beror på att jag har varit på Kreta med mamma och pappa. I morse kom vi hem igen. Jag kommer att visa er en massa kort från Kreta under veckan. Vi reste dit tisdag förra veckan. Jag somnade på planet och fick ligga vid mammas och pappas fötter och sova.
Jag har haft jättekul och badat massor. Jag fick en hink och flera spadar och krattor som jag har lekt med i sanden. Men det roligaste är trots allt att äta sand!
Vi åkte hem i går kväll. Planet gick från Kreta klockan 23.45, det var en konstig tid. Jag sov hela tiden på flygplatsen och i flygplanet. Jag var en exemplarisk liten bebis. Mamma och pappa hämtade bilen på långtidsparkeringen och när vi kom hem klockan 05.00 i morse var jag ganska utvilad och jätteglad över att vara hemma. Mamma och pappa har sett väldigt trötta och slitna ut idag. Jag undrar om de inte sov lika gott som jag under resan.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


Jag tog det ganska lugnt på Kreta på kvällarna. Man blev så seg av all värme på dagarna. Vid stranden där vi bodde fanns det bänkar som man kunde gunga på. Det var supermysigt att sitta där och titta ut över havet. Tyvärr fick jag aldrig vara uppe och se på solnedgången över havet i väster. 