onsdag 15 december 2010

Lussemorgon

I måndags hade vi lucia på dagis. Det var en mycket kall och mörk morgon och allt var väldigt annorlunda. Först fick jag äta frukost hemma och sen följde både mamma och pappa med mig till dagis. När vi kom dit stod det en massa mammor och pappor ute på gården med filmkameror och digitalkameror. Sen fick jag och alla andra barn gå och ställa oss bakom huset. Efter ett tag smög vi fram och sjöng några sånger. Ska jag vara helt ärlig så förstod jag ingenting av vad vi höll på med. Efteråt var det i alla fall mysigt för då fick vi gå in och fika och då fick mamma och pappa följa med. Almas, Jonnas och Julias föräldrar fick också fika.

Idag blev förresten Alma storasyster. Jag ska fråga henne hur det känns nästa gång jag träffar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar