söndag 5 april 2009

RS-virus


Jag har ju varit förkyld i en dryg vecka och idag bestämde sig mamma och pappa för att vi skulle åka till Sachsska barnsjukhuset på Sös. De tyckte inte att det kändes som en vanlig förkylning längre. Jag hostar och hostar och ibland hostar jag upp lite slem.


Jag träffade flera jättesnälla läkare på Sös. De tog lite av mitt blod och lyssnade länge på mina lungor. De kom fram till jag har en RS-virusinfektion. Eftersom jag är så stor nu så kommer jag troligtvis att kunna bli frisk av egen kraft de närmaste dagarna. Men jag fick inhalera ventolin och adrenalin för att lösa upp lite slem och få lite lättare att andas.


Jag gillade verkligen att andas i masken. Sköterskan behövde knappt hålla i masken. Jag tryckte den hårt mot ansiktet. Pappa sa att de påminde honom om när mamma fick lustgas när jag föddes.

1 kommentar:

  1. men lilla felix, stackarn, va han råkar ut för :( många stora kramar å krya på dig, från sandra å noel!

    SvaraRadera