När mamma och jag var på stan härom dagen hittade vi en såpbubbelmaskin. Den skickar ut flera hundra bubblor på några sekunder. Vi har haft väldigt roligt med den de senaste dagarna. Jag tycker att det är ganska fånigt att blåsa bubblor, vi barn som är födda på 2000-talet skaffar maskiner som gör sådant åt oss.
fredag 16 juli 2010
Bubblor
När mamma och jag var på stan härom dagen hittade vi en såpbubbelmaskin. Den skickar ut flera hundra bubblor på några sekunder. Vi har haft väldigt roligt med den de senaste dagarna. Jag tycker att det är ganska fånigt att blåsa bubblor, vi barn som är födda på 2000-talet skaffar maskiner som gör sådant åt oss.
måndag 12 juli 2010
Festfina
I lördags var ju mamma och pappa på bröllop. Jag lyckades hitta en bild av dem i min kamera. Visst var de fina. Vi var i Trosa hos mina kusiner Wille och Bella hela helgen. Jag badade, spelade boll, matade kaninerna och satt på åkgräsklipparen. Jag hade en toppenhelg. Tyvärr var jag inte en underbar liten kille på lördag kväll när mamma och pappa var borta. Men jag skyller allt på dem. De lämnade mig trött, hungrig och varm, inte konstigt om jag gnällde lite. Jag tycker att mamma och pappa får skärpa sig om de ska få någon att vara barnvakt åt mig igen...
lördag 10 juli 2010
Motorsåg
Min sista dag på Norrlandsturnen spenderade jag i Umeå hos Noel och Greta. Morfar hade tagit med sig en motorsåg och skulle såga sönder några träd som låg på gräsmattan, men morfar fick inte igång motorsågen. Han sa flera fula ord som mamma har sagt att jag inte får säga. Noel och jag gjorde vårt bästa för att hjälpa morfar. Vi gav honom olika tips på vad som kunde vara fel.Idag ska vi åka ner till Trosa. Mamma och pappa ska på något bröllop ikväll och jag ska få vara med Tessan. Det kommer att bli en mycket rolig kväll.
måndag 5 juli 2010
Håller balansen
lördag 3 juli 2010
Boviken
fredag 2 juli 2010
Åka dockvagn
tisdag 29 juni 2010
Midsommar
Jag hade en mycket bra Midsommarafton. Vi åt sillunch (jag åt korv) sen åt vi tårta. Lite senare var det fiskdam med en gottepåse och sen var det dags för middag. Efter middagen festade Alma och jag på vindruvor och melon. Alma åt först massor själv, men sen tror jag att hon blev mätt för då började hon mata mig. Jag kan nog tänka mig att ha det så oftare. Allt jag behövde göra var att gapa och tugga. Min midsommar bestod som ni förstår av mycket mat. Jag undrar om det är så för alla eller om mina föräldrar är
särskilt matfriska.Dagen efter midsommar åkte vi ut och seglade med Almas segelbåt. Det var spännande! Jag letade efter fiskar, men jag såg inga i vattnet. Johan försökte lära pappa hur man gör när man seglar. Pappa ska nämligen åka ut och segla med Johan senare i veckan. Jag lyssnade inte så mycket på alla Johans instruktioner, men pappa såg koncentrerad ut.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
