tisdag 29 juni 2010

Midsommar

Jag hade en mycket bra Midsommarafton. Vi åt sillunch (jag åt korv) sen åt vi tårta. Lite senare var det fiskdam med en gottepåse och sen var det dags för middag. Efter middagen festade Alma och jag på vindruvor och melon. Alma åt först massor själv, men sen tror jag att hon blev mätt för då började hon mata mig. Jag kan nog tänka mig att ha det så oftare. Allt jag behövde göra var att gapa och tugga. Min midsommar bestod som ni förstår av mycket mat. Jag undrar om det är så för alla eller om mina föräldrar är särskilt matfriska.
Dagen efter midsommar åkte vi ut och seglade med Almas segelbåt. Det var spännande! Jag letade efter fiskar, men jag såg inga i vattnet. Johan försökte lära pappa hur man gör när man seglar. Pappa ska nämligen åka ut och segla med Johan senare i veckan. Jag lyssnade inte så mycket på alla Johans instruktioner, men pappa såg koncentrerad ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar