lördag 28 november 2009

Hockey



Förra helgen var vi och tittade när min kusin Wille spelade hockey. Jag fick prova en hjälm och kände mig nästan som en av grabbarna på isen. Jag kan berätta att Willes lag vann stort. Det kanske bästa med matchen var att man fick fika i pausen. Jag fick en festis och pappa en varmkorv.




Idag har mamma, pappa, mormor, morfar och jag varit i Nacka forum och shoppat. Vi har shoppat massor, men åter igen, inget till mig. Jag börjar trötta på det här med shopping nu. Men jag hade tur och behövde inte gå in i så många affärer. Jag var mest utanför och sprang runt och hade kul.

fredag 27 november 2009

Fredagsmys


Äntligen fredag! Ikväll kommer mormor och morfar och hälsar på mig. Mamma har sagt att de kommer så sent att jag kommer att sova och få träffa dem först i morgon bitti, men mamma vet inte att jag har andra planer...
Idag har pappa och jag varit i Barkarby och shoppat, men vi hittade inte så mycket. Sen var pappa tråkig och ville bara titta på kläder åt honom inte åt mig.

tisdag 24 november 2009

Jonna och jag

Jag tycker mycket om min granne Jonna. Vi leker ihop ganska ofta. Hon har så roliga leksaker så jag tycker bäst om att leka hos henne. På den här bilden sitter vi och äter banan och tittar på film tillsammans. I morse träffade jag Jonna ute i korridoren när hon var på väg till dagis. Vi hann med några vändor med springtävling i korridoren. Det är uppiggande på morgonen.

söndag 22 november 2009

Brunch



Det var en väldigt god brunch på Långbro igår. Jag åt 4 prinskorvar, 2 skivor bröd, pannkaka med sylt och grädde och massor av fruktsallad. Dit går jag gärna igen. Jag kanske kan ge det till mamma på mors dag. Idag ska vi åka till Nacka och se när min kusin Wille spelar hockeymatch. Jag har bara sett hockey på tv så det ska bli spännande att se det live. Jag undrar om Foppa är med.

lördag 21 november 2009

I startblocken


Jag tycker om att spring och hoppa. Pappa och jag brukar ha springtävling ibland. Igår sprang jag och våran granne Jonna runt, runt i lägenheten, men det var inte så roligt för hon är mycket snabbare än jag. Idag hoppade jag i soffan. Jag hoppade så mycket att jag trillade ner från soffan. Jag slog huvudet i soffbordet, men det gjorde inte så ont som man kunde tro. Jag var snabbt uppe och sprang igen. Nu kan jag inte skriva mer för mamma, pappa och jag ska åka till Långbro värdshus och äta brunch. Det var min farsdagspresent till pappa.

tisdag 17 november 2009

Dubbelnapp


Ibland kan en napp vara för lite eller är det bara svårt att bestämma sig vilken napp som är godast. Då går det bra att köra med dubbelnapp, det gör jag ibland. I eftermiddag säger mamma att vi ska gå till vårdcentralen för att se om de vill sticka en spruta i mitt ben. Det låter inte så kul tycker jag. Kanske får jag köra med dubbelnapp om det gör riktigt ont.

söndag 15 november 2009


Jag fick en present av farbror Jocke och kusin Wille i fredags. Det var en konstig tröja som pappa ville att jag skulle ha på mig, men så fick jag en klubba och en puck också. Jag har haft väldigt roligt med klubban och pucken i helgen. Trots en hel del övning så tror jag ändå fortfarande att det är fotbollsproffs jag ska bli.
Idag kom mamma och pappa och hämtade mig hos farmor och farfar. Jag var inte jättesugen på att åka hem, för jag har haft det så bra hos farmor och farfar, men tillslut var det ganska skönt att komma hem ändå.