torsdag 30 juli 2009

Tittut


Det är så mycket som har blivit roligare sen jag lärde mig att gå själv. Världen har blivit så mycket större och jag utforskar nya områden varje dag. En lek som jag alltid har gillat är "tittut", men den har fått ett uppsving nu när jag kan gå iväg själv och gömma mig. Jag älskar att gå och ställa mig bakom en vägg eller en dörr och efter en stund undrar mamma var jag är och då ropar hon på mig. Då sticker jag fram huvudet och det är så roligt att jag kan kikna av skratt.

Tigger vid bordet


Ibland är jag som en liten hund. Efter min födelsedag fanns det kvar tårta. Mamma, mormor och morfar åt av den ganska ofta. De försökte göra det när jag inte såg, men de underskattar mig. Det är klart att jag ser och känner lukten av jordgubbarna. Men när jag gick fram till mormor och drog henne i byxbenet så kom det oftast ner en sked med något gott på.

måndag 27 juli 2009

Tårta


På mitt kalas igår bjöd jag på jordgubbstårta. Jag fick äta själv, men bara efter att jag hade tagit av mig alla kläder. Det var ingen annan vid bordet som fick sitta och äta i bar överkropp, men jag antar att jag var lite speciell eftersom det var jag som var födelsedagsbarnet.


Före tårtan fick jag grunda med en banan.Sen fick jag en tårtbit på min tallrik. Jag var mest intresserad av jordgubbarna, men fick i mig lite grädde också. Jag var inte alls så kladdig efteråt som man kan tro. Vem vet, mamma och pappa kanske kommer att låta mig äta själv i framtiden.

söndag 26 juli 2009

1-årskalas

Idag har jag fyllt år för första gången, 1 år. Jag tänker ha många fler kalas i framtiden, det var superkul. Jag har haft roligt hela dagen. I morse var jag med mormor och morfar i lekparken och mamma och pappa var hemma och gjorde tårta. Sen kom farmor och farfar hit och vi lekte, öppnade paket och åt tårta. Men huvudsysslan idag har nog varit paket, paket, paket. Jag har fått så många fina saker, till exempel en liten resväska som man kan lägga saker i och sen bära runt på, mycket kul. Jag fick också en tågbana och en Bobby car.


Ni som är uppmärksamma kanske ser att jag har olika kläder på alla korten från min födelsedag. Det är mina morgon-, dag-, och kvällsoutfits. Ni kan gissa vilken som är vilken.
Mamma säger att hon har letat efter kort där jag öppnar paket och ser glad ut på samma gång, men ni som har provat vet att det är svårt, man måste vara så koncentrerad när man öppnar paket. Därför ger jag ett lite sammanbitet intryck.

fredag 24 juli 2009

Plockar klöver


På gräsmattan utanför oss brukar jag gå och plocka klöver. Det finns två saker som man kan göra med klöver. Man kan antingen äta dem eller så kan man gå till brunnen som finns utanför oss och kasta ner dem i vattnet. Jag är oftast mer förtjust i alternativ nummer två.








tisdag 21 juli 2009

Lemurer


I söndags var jag på Skansen (igen). Jag tror att jag har varit där tre gånger i sommar, men vad gör det, det är ju så roligt där. Vi var där med Magnus, Camilla och Isabelle som är 8 månader. Den här gången gick vi in på Akvariet. Där har jag inte varit förut. Där inne fanns det massor av apor, ormar, fiskar och mycket annat. Jag tyckte bäst om lemurerna. Jag ville så gärna klappa och krama dem, men pappa sa att jag inte fick.


När vi åkte därifrån kom mamma och pappa på att de ville stanna och handla på Coop. Det var mitt i min middagstid så mamma matade mig när jag satt i kundvagnen och åkte runt i affären. Det var nytt och mycket spännande. Jag åt massor!

måndag 20 juli 2009

Sol och bad


Det har varit riktigt soligt och varmt i helgen och jag har varit och badat med mamma och pappa. I fredags var vi i Trosa och badade i mina kusiners pool. Det var 31 grader i vattnet, man kunde ligga i och plaska hur länge som helst. I lördags var vi vid Långsjöbadet igen. Det är fint där.

Pappa ger sig tydligen inte. Han har köpt ett par nya solglasögon till mig. De här är i och för sig lite skönare än de andra, men jag har bara på mig dem korta stunder.
Jag har lärt mig att drick ur sugrör! Eller vem vet, det kanske jag alltid har kunnat. Jag fick i alla fall prova för första gången i helgen och jag drack snabbt upp en fruktdryck på 2 dl. Mums!