söndag 29 mars 2009

Fotbollsproffs


Jag har lite svårt att bestämma mig om jag ska bli fotbolls- eller hockeyproffs när jag blir stor. Det är snart dags att bestämma sig. Jag har övat mycket med boll i veckan. Jag älskar att gå runt och sparka på bollen när mamma eller pappa håller i mig, men det bästa är när jag får sitta i hoppgungan och sparka.
Jag har blivit förkyld igen. I natt hade jag 39 graders feber. Jag hoppas att det inte begränsar min träning.

fredag 27 mars 2009

Se vad stora vi är

Idag var vi i Bredäng och träffade mina och mammas kompisar. Vi skulle ha träffats på öppna förskolan, men den var stängd. Som tur var fick vi komma hem till Bella i stället. Hon hade en massa roliga leksaker. Från vänster sitter Gabriel, Gösta, Noel, jag, Tyra, Bella och Tilda.



När jag var 6 veckor gammal träffades vi alla för första gången. Då såg det ut så här. Tänk vad tiden går fort. (Jag är nummer två från kameran.)

onsdag 25 mars 2009

Bollhav

Jag är numera en trogen besökare på Öppna förskolan. Varje måndag går vi till Älvsjös ÖF och leker och ibland på fredagarna är vi på Fruängens ÖF. Vi går fortfarande när de har babyöppet, för barn upp till 10 månader. Det är mycket lugnare då.

Min kompis Alma har blivit så stor nu att hon också gillar ÖF. I måndags visade jag henne några av mina favoritleksaker.
Nu är jag förresten en stor kille som inte äter välling på natten. Det krävdes 4 nätter av lite skrik och gnäll, men nu sover jag gott utan välling. Mamma och pappa tror att jag har glömt bort nattvällingen, det har jag inte, men jag sover bra utan också.






måndag 23 mars 2009

Skrattanfall

Ibland är mamma så rolig! Hon kan göra ljud som inte jag kan. Då skrattar jag så att jag nästan kiknar.

PS Jag har sovit väldigt bra i två nätter nu. Snart har mamma och pappa fått sova ikapp lite, så att jag kan börja röja på nätterna igen...

fredag 20 mars 2009

Fint besök

I går var några av mina kompisar här och lekte. Från höger ser ni mig, Tyra, Tilda och Gabriel. Noel var också här, men han satt inte så mycket på filten med oss andra. Han har redan kommit på hur man gör när man kryper så han utforskade mitt hem. Jag kan inte låta bli att bli lite imponerad och avundsjuk på honom. Han kröp fram till soffbordet, ställde sig upp och fick tag på alla fjärrkontroller som jag aldrig når. Man kanske ska ta och jobba på det där med krypandet ändå, trots att det ser lite jobbigt ut. Jag kan i alla fall trycka mig bakåt nu när jag ligger på mage. Det är alltid något.

Om det är någon som undrar hur jag sover på nätterna så jobbar jag hårt på att knäcka mamma och pappa. I natt var jag vaken mellan 01.45 och 03.15. Jag måste säga att mamma och pappa är uthålliga som inte ger upp och ger mig välling. Det konstiga är att jag ändå inte är särskilt hungrig på morgonen...

onsdag 18 mars 2009

I tvättkorgen


Jag har upptäckt ännu en underbar sak med att tvätta. När tvättkorgen är tom blir den en lekhage. Den är så rolig att sitta i, speciellt om någon kastar ner några leksaker till mig.

tisdag 17 mars 2009

Dagens tankar


Idag har jag varit och lekt med killarna och tjejerna i mammagruppen. Jag undrar förresten varför det kallas mammagrupp...
I natt testade mamma och pappa något nytt på mig. De är lite less på att jag vaknar klockan 5 på mornarna, så i natt hade de bestämt att jag inte skulle få välling förrän klockan 5 och så hoppades de på att jag skulle somna om då. Jag tycker inte om när de testar nya saker på mig. Jag vaknade och var ledsen klockan 01, 02, 03 och 04. När klockan var 04.30 gav de upp och gav mig välling. Sen sov jag till 07:40! Pappa höll på att försova sig och komma för sent till jobbet. Jag undrar vad de har för strategi för ikväll.