måndag 16 januari 2012

Bamsegympa

Jag har börjat på Bamsegympa. Jag går varje torsdag efter dagis. När vi var där första gången fick vi göra massor av roliga saker, först var det hinderbana, se innebandy och till sist lekte vi två lekar. Vi var 14 barn och dubbelt så många föräldrar och syskon, så det var ganska trångt i den lilla hallen. Hoppas att alla inte ska ha med hela sin familj nästa torsdag.
Idag är jag hemma från dagis med lite feber och hosta. Det varkar vara många på min avdelning som har samma problem just nu. Jag hoppas bara att jag inte smittar min lillasyster.

onsdag 11 januari 2012

Hotell

Jag tycker att mormor och morfar ska skaffa ett större hus. Över julen var det lite trångt när mina kusiner också skulle bo där så mamma och pappa bestämde att vi skulle bo på hotell i två nätter. Lungt och skönt tyckte kanske alla vuxna, men lite ensamt tyckte jag. Som tur var fanns det en liten lekavdelning vid frukosten. Där roade Felix och jag oss medan mamma och pappa åt, åt och åt. En sådan här rolig och god gummihäst skulle jag vilja ha hemma. Jag undrar var man kan få tag på en sådan. (Jag försökte ta med den, men den fick inte plats i min resväska.)

tisdag 10 januari 2012

I bilen

Jag tycker fortfarande inte att det är särskilt kul att åka bil, men vi provar hela tiden nya saker för att det ska gå lättare. När vi åkte hem från Liljeholmen här om dagen fick jag tag på en hel påse med bröd. Den höll mig glad och sysselsatt hela vägen hem.

fredag 6 januari 2012

Nyår

Vi firade Nyårsafton hos Alma i deras nya hus. Vi var sju vuxna och sex barn - full fart med andra ord. Alma, Julia och jag fick dekorera våra egna partyhattar. Så här snygg blev min! Tvärt emot alla förhandstips sov alla barn innan klockan var nio. Jag vet inte vad de vuxna gjorde sen, men de var betydligt tröttare än oss dagen efter. Tyvärr vaknade jag på tolvslaget av allt smällande. Trots att jag förstod att det var "färgerna på himlen" som lät låg jag vaken och kramade pappa tills det blev tyst igen.

Hej igen

Jag vet inte vad mammas problem är, men hon behöver ta sig i kragen när det gäller bloggen. En ursäkt kan väl vara att hennes kamera har gett upp, så vi har inga bilder från julen att visa (förutom några från mammas telefon). Jag hoppas att morfar eller moster Jenny kan maila över några fina bilder från julafton till oss. Det här är i alla fall en bild från dagen efter "lilla julafton" med farmor och farfar. Jag fick bland annat den här racerbiltröjan som jag nästan har bott i sen dess.

torsdag 15 december 2011

Lucia

Precis som förra året hade vi luciamorgon kl 8 på dagis. Alla mammor och pappor var med och fick se när vi sjöng "En sockerbagare", "Midnatt råder" och många andra sånger. Förra veckan frågade mamma mig om jag ville vara tomte i luciatåget, men jag svarade mycket bestämt att jag skulle vara stjärngosse. Det var tur att jag var så säker på min sak för annars hade vårt luciatåg varit utan stjärngosse, jag var nämligen den enda.

söndag 4 december 2011

Dusch

Jag älskar vatten i alla former, i handfatet, i badet och i duschen. I morse hade jag en liten bajskatastrof, så mamma satte mig i duschen. Jag hade kunnat sitta där än om inte mamma hade sagt att det fick vara nog.