söndag 18 april 2010

Mums mums

Har ni tänkt på att väldigt många av bilderna som finns i min blogg föreställer mig när jag äter? Mamma säger att det beror på att det är enda gången jag är stilla och går att fotografera. I torsdags var farmor och farfar här och åt middag med mig. Till efterrätt fick vi mums mums. Det var samtidigt det godaste och det kladdigaste jag har ätit. Det var väldigt frustrerande när allt var uppätet, men hälften av allt det goda kladdet satt kvar på mina fingrar. Jag kämpade för att få i mig det sista kladdet, men det var lönlöst. Tillslut gick jag med på att mamma tvättade av det.

I helgen har jag sovit hos farmor och farfar. Jag tror att mamma och pappa har varit på någon bröllopsfest. Det spelar inte så stor roll. Jag har haft en mycket bra helg med farmor och farfar.

onsdag 14 april 2010

Joda?

Jag tycker om att gå i mammas och pappas kläder. Ibland är det lite krångligt och ibland snubblar man lätt, men kul är det. Vi har haft underbara efermiddagar och kvällar i veckan. Jag har lekt ute både efter dagis och efter middagen. På vår uteplats har det varit sol fram till halv sju på kvällarna. Idag när jag kom hem från dagis höll en traktor på att sopa upp allt grus på vägen utanför oss. Ni kan gissa vad jag gjorde hela eftermiddagen. Just det - tittade på traktorn!

söndag 11 april 2010

Tillbaka i våren

Jag saknar verkligen snön som fanns i överflöd uppe hos mormor och morfar. Det enda jag har att gräva i här hemma är jorden i rabatten. Den är hård och det går inte att göra några vidare kakor av den. Idag har jag haft fullt upp. På förmiddagen var Melker och hälsade på mig och på eftermiddagen åkte jag in till stan och lekte med Erik och Arvid. Vi var i en jättefin lekpark bredvid deras hus. Vi träffade en söt liten tjej och åkte rutschkana med henne. Mamma och pappa kände tydligen hennes pappa. De sa att han hette Peter Jihde.

torsdag 8 april 2010

Glass i stora lass

Jag gillar att vara hos mormor och morfar. De är superroliga att leka med, men framför allt har de så mycket gott man får äta. Idag gjorde mormor lasagne åt mig och sen fick jag en glasspinne efter maten. Nu är jag mycket mätt och mycket nöjd. Jag vägde mig på vårdcentralen idag och jag tror minsann att jag har lagt på mig lite. Jag var på vårdcentralen med mormor för hon hade fått en stor sticka i fingret. Doktorn fick lov att bedöva mormors finger och sen använde han en skalpell för att få ut stickan. Mormor var lite vit i ansiktet så det var tur att jag var där och höll henne sällskap.

måndag 5 april 2010

Megablocks

Jag gillar att bygga med mitt jättelego. Det bästa är när mamma eller pappa hjälper mig att bygga ett hus. När huset är klart vill jag sitta i det. Det får mig att känna mig som en jätte. Jag brukar vilja att mamma och pappa också ska vara i huset, men det brukar bli väldigt trångt. Tyvärr har jag inte så mycket lego att jag kan bygga ett hus där vi alla får plats.

lördag 3 april 2010

Vattenpöl eller sjö?

En del vattenpölar är djupa, andra är grunda. Det knepiga är att veta vilken som är vad innan man ger sig ut i den. På väg hem från dagis i torsdags hittade jag den här pölen en bit in i skogen. Den var lite djupare än jag trodde. Problemet var att varken mamma eller pappa hade stövlar på sig och det var väldigt svårt att ta sig upp när man väl hade trillat i. Mina regnkläder är de bästa i världen, men inte ens de kunde klara den här utmaningen.

fredag 2 april 2010

Glad påsk

En del äter ägg, sill och köttbullar på påsken. Själv föredrar jag som vanligt falukorv. Det är inte mycket som går upp mot en rejäl bit korv i soffan framför tv.n. Igår var mig sista dag på dagis för en lång tid framöver. Jag och mamma har påsklov och ska snart åka upp till mormor och morfar. Mamma säger att jag ska vara ledig i 10 dagar. Det är ju en hel evighet. Jag undrar om alla på dagis kommer ihåg mig när jag kommer tillbaka. Jag har skaffat mig en ganska bra position på dagis. Jag är ensam kille i min ålder och ganska eftertraktat hos tjejerna. Mamma och pappa får ofta höra att tjejerna har bråkat om mig eller kramat på mig när de kommer och hämtar mig. Det är jobbigt att vara eftertraktad!