Jag kommer inte ihåg om jag har berättat om min, mammas och pappas utflykt förra helgen. Mamma och pappa firade sin 3-åriga bröllopsdag med att ta med mig och bo på Clarion på Söder. Vi hade en underbar dag inne i stan, men jag såg inga kändisar. Det var en besvikelse! Det bästa med våran helg var att det fanns badkar på hotellrummet. Jag badade mer eller mindre konstant under lördag och söndag. Som ni ser på bilden fanns det även badmössor som man fick låna. Pappa hade också en på sig, men jag tycker inte att den bilden är lämplig för internet.onsdag 17 mars 2010
Badkungen
Jag kommer inte ihåg om jag har berättat om min, mammas och pappas utflykt förra helgen. Mamma och pappa firade sin 3-åriga bröllopsdag med att ta med mig och bo på Clarion på Söder. Vi hade en underbar dag inne i stan, men jag såg inga kändisar. Det var en besvikelse! Det bästa med våran helg var att det fanns badkar på hotellrummet. Jag badade mer eller mindre konstant under lördag och söndag. Som ni ser på bilden fanns det även badmössor som man fick låna. Pappa hade också en på sig, men jag tycker inte att den bilden är lämplig för internet.lördag 13 mars 2010
Smutsig Puh
I veckan råkade jag spilla lingonsylt på Nalle Puh, på dagis.
Jag har haft lite svårt att släppa honom ifrån mig. Så vi fick ta hem Nalle Puh och låta honom bada i tvättmaskinen. Jag satt nästan hela tiden och tittade på honom genom luckan. Han måste ha blivit väldigt yr av allt snurrande! I går hade min dagisfröken Freja bestämt att vi skulle påbörja en Nalle Puh-avvänjning. Det var ingen som hade frågat mig innan! Det gick ganska bra ända till eftermiddagen då jag blev lite ledsen. Jag fick nappen, men inte Nalle Puh. Vi hade en lång och hård strid, men jag måste nog erkänna att Freja vann.
Jag har haft lite svårt att släppa honom ifrån mig. Så vi fick ta hem Nalle Puh och låta honom bada i tvättmaskinen. Jag satt nästan hela tiden och tittade på honom genom luckan. Han måste ha blivit väldigt yr av allt snurrande! I går hade min dagisfröken Freja bestämt att vi skulle påbörja en Nalle Puh-avvänjning. Det var ingen som hade frågat mig innan! Det gick ganska bra ända till eftermiddagen då jag blev lite ledsen. Jag fick nappen, men inte Nalle Puh. Vi hade en lång och hård strid, men jag måste nog erkänna att Freja vann. torsdag 11 mars 2010
Skadad
tisdag 9 mars 2010
Rakning
Nu har jag länge studerat pappa när han rakar sig, så nu tycker jag att det är dags att jag börjar själv. Pappa har en väldigt rolig rakhyvel som går på batteri och brummar och skakar. Ni borde få känna på mina kinder efter en rakning. Jag blir otroligt len och mjuk.I går var dagis stängt för planering, men idag var det öppet igen. Jag var lite ledsen när pappa lämnade mig, men sen hade jag en riktigt bra dag. Vi lekte ute och hade vattenlek inne. Jag åt som vanligt massor av mat och jag somnade som en stock på vilan. När mamma kom och hämtade mig hade jag fullt upp med att leka, men till slut gick jag med på att följa med hem.
fredag 5 mars 2010
Ny potta
Mamma har köpt en ny potta till mig. Den har ryggstöd och är jättefin. Det roligaste är nog att man kan lyfta ur själva pottan ur stolen. Då blir det ett hål rakt ner till golvet. Jag brukar antingen gömma saker där nere eller så kliver jag ner i hålet. Båda sakerna är mycket roliga. Mamma påstår att en potta har andra användringsområden, men jag lyssnar inte på henne. Jag tycker att den är en rolig leksak.onsdag 3 mars 2010
Matvraket och linslusen
Dag tre på nya dagiset avklarad! Idag strax innan lunch gick mamma helt plötsligt. Det var inte vad vi hade kommit överens om. Jag blev helt galen! Min fröken Freja sa senare till mamma att hon nästan höll på att ge upp och ringa efter mamma efter en stund, men sen kom korvstroganoffen fram och då lugnade jag mig lite. Sen somnade jag som en stock och var på mycket bra humör när mamma kom och hämtade mig. Jag tror att de vuxna börjar förstå att jag mest skriker och gråter för sakens skull, men jag tror också att de inser att jag inte kommer att ge upp i första taget. Så det så!tisdag 2 mars 2010
Inskolning

Efter två dagar på nya dagis känner jag mig ganska nöjd med valet att byta. Jag har fått flera nya kompisar och mina fröknar är mycket lätta att tycka om. När jag vaknade efter vilan idag var inte mamma där. Jag blev väldigt ledsen en kort stund. Sen visade det sig att hon satt i rummet bredvid. Det var en helt annan grej när klockan blev tre och mamma ville gå hem, för just då plockade Eva fram rutschkanan. Mamma sa att i alla fall hon skulle gå hem då, så hon fick gå... Men bara några minuter senare fick jag lära mig den hårda vägen att man inte ska gå framför rutschkanan när någon åker och när jag återigen blev ledsen så visade det sig att mamma satt i hallen och väntade på mig. Jag undrar när hon tänker gå på riktigt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
