tisdag 2 mars 2010

Inskolning


Efter två dagar på nya dagis känner jag mig ganska nöjd med valet att byta. Jag har fått flera nya kompisar och mina fröknar är mycket lätta att tycka om. När jag vaknade efter vilan idag var inte mamma där. Jag blev väldigt ledsen en kort stund. Sen visade det sig att hon satt i rummet bredvid. Det var en helt annan grej när klockan blev tre och mamma ville gå hem, för just då plockade Eva fram rutschkanan. Mamma sa att i alla fall hon skulle gå hem då, så hon fick gå... Men bara några minuter senare fick jag lära mig den hårda vägen att man inte ska gå framför rutschkanan när någon åker och när jag återigen blev ledsen så visade det sig att mamma satt i hallen och väntade på mig. Jag undrar när hon tänker gå på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar