tisdag 9 juni 2009

Jag kan nästan gå själv!

Jag har blivit väldigt mycket duktigare på att gå den senaste veckan. Ibland kan jag gå över hela vardagsrummet utan att någon håller i mig. Men mamma eller pappa finns alltid nära mig, för när som helst kan jag stupa raklång i golvet. Jag har inte riktigt kommit på hur man gör när man kontrollerar farten och sätter sig ner om det blir ostadigt. Jag ser ingen anledning till det än heller. Jag vet ju att någon alltid går bakom mig och tar emot mig när jag faller.

måndag 8 juni 2009

Valdag


Igår var det val till Europaparlamentet. Jag hade väldigt svårt att bestämma mig för vad jag skulle rösta på. Jag har följt med i vissa debatter på Nyhetsmorgon den senaste veckan. I vagnen på väg till vallokalen bestämde jag mig till slut och då kan ni förstå hur besviken jag blev när vi kom fram till vallokalen och det visar sig att jag inte får rösta. Varför hade ingen talat om det för mig?

I övrigt har helgen varit bra. I lördags var mamma och pappa på bröllop så farmor och farfar var här hos mig. I går kom Ida, Johan och Alma hit på middag.

söndag 7 juni 2009

Redo för solen


Vi har fixat en massa saker som ska skydda mig mot solen när vi åker till Kreta. Här kan ni se mig i min nya solskyddsdräkt från Aussiest Finest, mycket bekväm. På huvudet har jag en solhatt från Sunmade. Jag har fått ett par solglasögon också, men de tycker jag inte om att ha på mig. Det är bara två veckor kvar tills vi åker och jag börjar känna mig redo.

fredag 5 juni 2009

Bowling


Idag har jag varit på Heron City och bowlat. Det var pappa som hade en liten firmafest och mamma och jag fick vara med en stund på dagen. Varken mamma eller pappa imponerade på bowlingbanan. Det var Markus och Therese som vann allt. Jag lekte mest med Therese under dagen, man ska hålla sig till dem som vinner. Jag kände lite på kloten och ville vara med och spela, men de minsta bowlingskorna som fanns var i storlek 28, så det gick inte.

Hemma hos Alfred


Idag var jag hemma hos Alfred och lekte. Här kan ni se hur Julia, Alfred och jag samsas om en gåvagn. Det är helt klart roligast att ta leksaker av varandra, men ibland kan man samsas.

Igår var mamma på jobbet hela eftermiddagen så jag var hemma med pappa. Vi åkte in till Söder och fikade. Det var väldigt äventyrligt av pappa och mig. Sen åkte vi hem och lagade kalops för farmor och farfar skulle komma på middag. Efter middagen gick mamma och pappa iväg och jag somnade med farmor. Det var nytt och spännande och gick jättebra.

måndag 1 juni 2009

Mormor och morfar på besök


I helgen var det fullt upp eftersom mormor och morfar var här. På lördag var vi inne på stan hela dagen. Vi gick en del i affärer, men sen promenerade vi från Kungsträdgården till Slussen. Det var massor av folk som sprang förbi oss. De hade nummerlappar på magen. Jag undrar vad de gjorde. Jag orkade inte sitta i vagnen hela dagen, som tur var, var morfar mycket duktig på att bära mig.

På besök hos tant Lisa


Idag var mamma och jag och hälsade på tant Lisa. Sist vi var där fick jag en ny kompis, Lisas hund Sigge. Idag kom vi inte lika bra överens. Sigge skällde högt när jag just hade kommit dit och då blev jag rädd. Det var först när vi skulle åka hem som jag vågade titta på Sigge igen. Jag vet inte om jag tycker om hundar längre.
Jag har fått en ny matstol som vi hade med oss till Lisa idag. Den fungerar ganska bra, men det känns lite som att jag drunknar när jag sitter i den, det är så stor, eller är det jag som är liten?