fredag 8 maj 2009

Skansen


I går var jag på Skansen. Jag såg kaniner, getter, grisar, hästar och vargar. Sen somnade jag! Innan dess hann vi med att äta lunch uppe på Sollidens restaurang. Där inne hade de otroligt fina lampor. De var gröna och jättestora. Jag fick gunga lite på en av dem. En sådan vill jag ha i mitt rum. När pappa hade jobbat klart kom han och hämtade oss. Det var skönt att få åka bil hem och slippa trängas på bussen.

torsdag 7 maj 2009

I tvättkorgen


Jag förstår inte varför mamma och pappa tvättar nästan varje dag. Men det är kul att hjälpa till...
Idag har mina kompisar från mammagruppen varit här. Mamma och jag lagade en köttfärspaj som mammorna fick. Till efterrätt hade vi gjort marängsviss. Tyvärr så somnade jag efter lunchen och jag fick höra efteråt att flera av de andra barnen hade fått smaka lite av efterrätten. Jag ska aldrig mer sova på en mammaträff!

tisdag 5 maj 2009

Man ger och man tar

Ibland gör mamma vad som helst för att få en stund för sig själv. Här om dagen skulle hon baka en kaka till Valborgsmässoafton. Givetvis vaknade jag mitt i bakningen. Då fick jag äta jordgubbar! Det var fantastiskt gott. Jag fick dessutom bada efteråt, vilket gjorde det dubbelt så roligt.

I går när mamma hade varit och handlat fick jag en påse med potatis och i gengälld fick mamma plocka upp varorna i fred. Man får ge och ta i ett förhållande...

måndag 4 maj 2009

Gåvagnspremiär



ÄNTLIGEN! har mamma och pappa köpt en gåvagn till mig. Jag förstår inte varför det tog så lång tid. I kväll tog jag en premiärtur i korridoren. Det gick riktigt bra om jag får säga det själv.

Lunch på Zetas trädgård


I går sa jag till mamma att det var dags att göra något åt vår tråkiga uteplats, så vi åkte till Zetas trädgård och köpte blommor. Det fanns så mycket fint där. Det var riktigt svårt att välja, men till slut åkte vi hem med lite av varje. Vi åt lunch där och sen åkte vi hem och planterade växterna i tre stora krukor. Det blev riktigt fint.

söndag 3 maj 2009

Puss på dig pappa

Det har varit skönt med långhelg. Det betyder mycket tid med pappa. Jag tycker att pappa och jag har lekt mycket i helgen trots att han var i Trosa från fredag till lördag. Pappa var ute på en kompis båt hela fredagen. Mamma och jag var hemma och lekte. Vi var en stund i lekparken och gungade. Det var massor med folk där i det fina vädret. När jag hade gungat fick jag sparka fotboll med en jättetrevlig tjej och hennes mamma. I går åkte vi ner till Trosa och hämtade pappa, sen hade vi en skön dag hemma. Våra grannar kom över och grillade på kvällen.

fredag 1 maj 2009

Fotogenic


Den här bilden ville pappa att jag skulle lägga ut på min blogg. Jag brukar bara visa mina bästa bilder för er, men det är väl kul om ni får se en annan sida av mig. Jag har faktiskt funderat på att bli fotomodell när jag blir stor, eftersom jag blir så bra på kort. Alla har väl rätt till en dålig dag :)