tisdag 7 april 2009

Hemmadagar


Eftersom jag inte är helt pigg får jag inte träffa några kompisar i veckan. Jag börjar redan vara lite less på mamma. Det är tur att det är fint väder så att vi kan vara ute på flera promenader varje dag. I går satt jag och lekte i vagnen en lång stund och mamma satt och blundade mot solen. Varför gör hon så?

söndag 5 april 2009

RS-virus


Jag har ju varit förkyld i en dryg vecka och idag bestämde sig mamma och pappa för att vi skulle åka till Sachsska barnsjukhuset på Sös. De tyckte inte att det kändes som en vanlig förkylning längre. Jag hostar och hostar och ibland hostar jag upp lite slem.


Jag träffade flera jättesnälla läkare på Sös. De tog lite av mitt blod och lyssnade länge på mina lungor. De kom fram till jag har en RS-virusinfektion. Eftersom jag är så stor nu så kommer jag troligtvis att kunna bli frisk av egen kraft de närmaste dagarna. Men jag fick inhalera ventolin och adrenalin för att lösa upp lite slem och få lite lättare att andas.


Jag gillade verkligen att andas i masken. Sköterskan behövde knappt hålla i masken. Jag tryckte den hårt mot ansiktet. Pappa sa att de påminde honom om när mamma fick lustgas när jag föddes.

lördag 4 april 2009

Bland krokusarna

Mamma vill visa alla som inte bor i Stockholm hur varmt och vårlikt vi har det här. Därför satte hon ner mig mitt i en rabatt för att ta kort på mig. Hon ville tydligen visa de gula och lila blommorna framför mig, men jag hittade något mycket roligare, torra kvistar.

fredag 3 april 2009

Gunga


Idag gick jag och mamma med Ida och Alma till stora lekparken här uppe i skogen. Där fick jag prova att gunga för första gången. Det var jätteroligt. Jag hoppas att vi kommer att vara mycket i lekparken i vår.

onsdag 1 april 2009

Nu är våren här


Nu är äntligen våren här. Det är min första vår och jag gillar det än så länge. Pappa har städat vårat förråd och då passade vi på att ta fram utemöblerna. Som ni kan se behöde pappa lite hjälp för att få ihop bordet. Jag drog åt skruvarna lite extra så att bordet inte ska vara vingligt i sommar.











Äter päron


Jag är väldigt nyfiken nu och vill gärna smaka på allt som mamma och pappa äter. Här om dagen tänkte inte mamma sig för och lät mig få en visp som hon hade vispat grädde med. Det var underbart gott och jag ville bara ha mer. Idag delade mamma och jag på ett saftigt päron, mums!

Varför krypa?

Idag har jag en mysig hemmadag med mamma. Vi har varit på en härlig promenad i det fina vädret, men resten av dagen ska vi bara vara hemma och mysa. Här är lite bilder när vi leker på golvet. När man har lekt en stund måste man vila.


Min förkylning håller i sig. Jag har en väldigt jobbig hosta som jag är less på. Det är framförallt jobbigt på nätterna när jag håller mamma och pappa vakna med min hosta.