torsdag 12 mars 2009

Mammas köttfärssås


Vi träffade mammas kompis Lisa igår. Hon tyckte att det var jobbigt när jag åt gröt och fick lite på näsan. Därför vill jag visa henne hur jag såg ut på lunchen idag...
Mamma lagade köttfärssås och makaroner till mig. Det var supergott! Tidigare i veckan lagade hon torsk i tomatsås. Det var inget vidare. Mamma påstår att hon har 8 portioner av fisken kvar i frysen. Jag undrar vad hon tänker göra av dem?

onsdag 11 mars 2009

Party hos Alfred


Mamma och jag har varit på Julietparty. Juliet är ett klädmärke och det finns flera butiker i Stockholm som säljer deras kläder. Men det här var ju mycket smidigare än att gå i affärer. Det kom en tjej hem till Alfred, där hela mammagruppen var samlad, och hon visade hela Juliets kollektion. Jag ville ha massor av kläder, men det var mamma som höll i plånboken. Jag fick i alla fall det jag helst ville ha, en grön heldress i velour.


Alfred har en gåstol som jag fick prova. Den var jätterolig att sitta i, men jag förstod inte riktigt hur de andra barnen gjorde för att förflytta sig runt i rummet med hjälp av den. Jag tyckte att det var tillräckligt kul att sitta i den och trycka på alla knappar och spakar som fanns framför mig.

tisdag 10 mars 2009

Sittvagnspremiär


I söndags var jag till Heron City och då invigde jag min sittvagn. Jag satt i den i nästan tre timmar när mamma och pappa gick i affärer och åt lunch. Det är så mycket roligare nu när man ser allt ur ett nytt perspektiv.

måndag 9 mars 2009

Tankar från Hemavan

Vissa dagar efter After Skin var jag tvungen att skjuta min egen vagn hem. Jag har åkt vagn i skidspår och i backar och är jätteglad för att mamma och pappa köpte en rejäl vagn med 4 stadiga hjul till mig.





Jag hade inte med mig så många leksaker till Hemavan. Det gjorde att jag fick leka med det som fanns. Jag föredrar ju alltid fjärrkontroller och mobiltelefoner och de fanns det gott om, men jag upptäckte att fruktskålen är rätt skoj också.

söndag 8 mars 2009

After Ski

Jag har varit i Hemavan med mamma, pappa, mormor och morfar. Vi har haft ganska fint väder och jag har varit ute massor. Jag är för liten för att åka skidor, men nästa år tänker jag nog försöka.


Jag har följt med mamma och pappa på After Work en gång, men det tyckte jag var tråkigt. After Ski är mycket roligare. Där spelar det mindre roll hur man ser ut (det är därför jag inte vågar visa någon bild på mamma eller pappa). Vi gick direkt från backen och in på puben. Det är inte mycket som går upp mot en riktigt kall öl, eller i alla fall ett kallt ölglas att bita på.

söndag 1 mars 2009

Leker själv


Mamma, pappa och jag ska åka till Hemavan. Tydligen är det en massa saker som vi behöver ha med oss. Mamma och pappa har sprungit runt här hela dagen och verkar packa. Det har gjort att jag har fått leka mycket själv idag. I vanliga fall brukar jag kräva ganska mycket uppmärksamhet på helgerna när både mamma och pappa är hemma. Då tycker jag att någon av dem borde ha tid att leka med mig hela tiden. Men idag såg de så stressade ut att jag bestämde mig för att leka själv en lång stund.

Min syssling Lovisa


I november fick jag en ny syssling (tremänning). Både hon och jag har varit sjuka, så vi har inte hunnit träffas förrän nu. Det var jätteroligt att äntligen få se henne.