torsdag 6 oktober 2011

Tandläkaren

För några veckor sedan trillade jag och slog munnen i golvet här hemma. Det kom inget blod och var inte ont så länge, men i lördags upptäckte mamma att framtanden som jag slog i hade börjat ändra färg. Mamma ringde till min tandläkare och idag var vi där. Min tandläkare heter Inger och är jättesnäll. Hon kollade i min mun och tog en bild av min tand. Om tre månader ska jag få komma tillbaka igen och ta en ny bild. Då vill de se om någonting har förändrats i min mun. Mamma hade sagt åt mig att gapa stort hela tiden, så det gjorde jag, från det att jag la mig i stolen tills jag klev upp. Inger frågade också hur det gick med nappen, så jag fick berätta att jag inte hade napp länge. Det tyckte Inger var jättebra. När jag var klar sa hon att hennes jobb skulle vara jättelätt om alla 3-åringar var lika duktiga som jag! Efteråt gick mamma, Emma och jag och fikade. Jag åt en jättestor kaka och halva mammas bulle, sen tog vi tunnelbanan hem. En mycket mysig eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar