torsdag 28 juli 2011

Döpt

I söndags döptes jag och det gillade jag inte. Först klädde mamma på mig en lång, varm klänning och sen gick vi in i en stor sal som var varm den också och lät konstigt gjorde det. Sen kom det en massa folk som bara satte sig ner i bänkarna och tittade på mig. Jag skrek allt vad jag orkade, men de fortsatte att titta på mig. Prästen försökte vänta ut mig, men till slut gav han upp, det var tur att han hade mikrofon. Jag blev i alla fall döpt, tror jag...

tisdag 26 juli 2011

3 år



Idag fyller jag 3 år och blir en stor kille som kan klättra i träd. Jag fick kakor med ljus på i morse eftersom vi åt födelsedagstårta i söndags när farmor, farfar och pappa var här. Idag är det bara mamma, mormor och morfar här med mig. Jag fick ett packet till frukosten, i det var det en växelstation med signalljus till min järnväg. Morfar och jag har lekt med den, men jag längtar tills jag kommer hem och får leka med den, för jag har en mycket längre och bättre järnväg än morfar.

tisdag 5 juli 2011

Gräsklipparen

Jag är en kille och jag älskar alla former av motorfordon. I morse kom det en gräsklippare och klippte gräset på andra sidan staketet. Jag hade just stigit upp så sprang in till mamma och pappa och bad att få gå ut och titta på den. Det fick jag! Synd att jag inte har några bilder på "Big Bag-bilen" som var här tidigare i veckan. Det var ännu häftigare.

lördag 2 juli 2011

Från rygg till mage





Mamma har i två veckors tid försökt filma mig när jag vänder mig från rygg till mage. Idag lyckades hon få med andra halvan av min vändning, alltid något.

torsdag 30 juni 2011

Emma

Håller ni med mig om att det har varit för mycket Felix och för lite Emma på den här bloggen den senaste tiden. Här kommer en liten bildserie på mig som inte behöver beskrivas med så många ord. Jag kallar den helt enkelt "visst är jag söt".











Midsommar

Vi firade midsommar i Almas stuga, Julia var också där. Alma har fått en ny lekstuga som vi lekte länge i och sen fick vi lunch. Mammorna och papporna satt vid det stora bordet och sjöng konstiga visor och drack ur väldigt små glas. Vi barn fick sitta vid ett eget bord och vi fick grillkorv och äppeljuice i stora glas. Efter lunchen kom sjörövaren Efraim och vi fick leta efter en skatt tillsammans med honom. Det var riktigt roligt! Vi fick utföra olika uppdrag för att få ledtrådar till skatten. Vi fick gräva i sanden, gå in i hemliga grottan och rita var sin teckning till Efraim. När vi var klara med våra teckningar fick vi berätta för Efraim vad vi hade ritat. Julia hade ritat sjörövarskeppet, Alma hade ritat skatten och jag hade ritat ”bajs”. Mamma säger att det är av de ögonblick hon kommer att minnas länge (med stolthet hoppas jag).

tisdag 21 juni 2011

Glass



Jag tror att jag skulle kunna leva på enbart glass, men det skulle aldrig mamma och pappa gå med på. På Mallorca fanns det en glassbuffé, så man fick glass efter maten varje dag, både efter lunchen och efter middagen. Här hemma råder inte samma lyx, men i kväll kommer Åsa, Helen, Ida, Johan, Alma och Ingrid hit och äter, då brukar det kunna bjudas på glass efter maten. Håll tummarna!