onsdag 31 mars 2010

söndag 28 mars 2010

Vart tar snön vägen?

Det är väldigt roligt med alla vattenpölar som finns nu, men jag är ändå lite ledsen över att snön försvinner. Idag fick jag en bild från morfar. Uppe hos honom och mormor är det fortfarande massor av snö. Jag åker dit nästa vecka och jag hoppas verkligen att morfar ser till att snön är kvar då. Jag tänker åka massor av pulka när jag är där.

Idag var mamma och jag på Andy´s lekland. Vi var där i 2,5 timme och då sa mamma att hon inte orkade mer. Jag hade kunnat fortsätta länge till (trots att jag somnade innan bilen hade lämnat parkeringsplatsen).

lördag 27 mars 2010

Fint besök

Idag har jag haft besök av så många människor att jag nog inte kan räknaa upp alla. Det var i alla fall mammas kompis, Therese, från Umeå som var här och hälsade på. Det var så många som ville träffa henne och hennes familj så vår lägenhet var full av vuxna och barn. Det var superkul! Jag hade så många att leka med. Tyvärr missade pappa hela festen eftersom han är på något han kallar Herrklubb. Jag ska berätta om allt kul han gick miste om när jag träffar honom i morgon.

Bilden är förresten från förra helgen då jag somnade i bilen på väg hem från Trosa. Mamma lyfte över mig till vagnen och sen sov jag gott i två timmar i den här ställningen! Jag mådde som en prins när jag vaknade!

tisdag 23 mars 2010

39,7

Mormor säger att man ska dricka mycket när man har feber. Jag stod och lekte vid diskhon i över en timme igår. Jag drack vatten ur nappflaska, ur decilitermått, ur kastruller och ur legobitar. Jag gjorde till och med ett försök att drick ut slaskskrapan, men där rann vattnet bara igenom. Mamma tyckte att jag såg pigg ut, så mitt i leken kollade hon min feber. Jag hade 39,7, men det blir man väl inte så sänkt av. I alla fall inte om man är en riktig karl.

måndag 22 mars 2010

Lite vissen

Igår hade mamma, pappa och jag en ganska lugn och mysig dag. Vi var iväg en sväng till Skärholmen och åt lunch. När vi kom hem var jag lite hängig. Mamma och pappa började ana oråd när jag satt stilla i 20 minuter och tittade på tv. Då gick mamma och hämtade min febertermometer. Jag hade 38,6 grader. Det begränsade mig inte så mycket. Jag kunde ändå hoppa och leka i går kväll. Idag är jag mycket piggare, men pappa ska vara hemma med mig på förmiddagen och mamma på eftermiddagen. Jag hoppas att de har planerat att göra massa kul med mig.

lördag 20 mars 2010

Slutkörd


I går var jag nere i Trosa och hälsade på mina kusiner. Vi lekte massor, vi spelade innebandy, sparkade boll och klappade katten. Jag tycker verkligen om katter, men mamma säger att vi inte kan ha någon. Jag är nästan beredd att hålla med henne efter att ha sett hur hon såg ut i ögonen i går kväll. Hon var alldeles röd och svullen och så sa hon att det kliade fruktansvärt. Idag åkte vi förbi farmor och farfar på vägen hem. Jag hann äta två bullar och leka med alla bilarna innan det var dags att åka.

onsdag 17 mars 2010

Badkungen

Jag kommer inte ihåg om jag har berättat om min, mammas och pappas utflykt förra helgen. Mamma och pappa firade sin 3-åriga bröllopsdag med att ta med mig och bo på Clarion på Söder. Vi hade en underbar dag inne i stan, men jag såg inga kändisar. Det var en besvikelse! Det bästa med våran helg var att det fanns badkar på hotellrummet. Jag badade mer eller mindre konstant under lördag och söndag. Som ni ser på bilden fanns det även badmössor som man fick låna. Pappa hade också en på sig, men jag tycker inte att den bilden är lämplig för internet.