lördag 27 februari 2010

Botten upp

I går gick jag min sista dag på Mockasninen. På måndag ska jag börja på Skogsgläntan. Jag tror inte att jag har försått skillnaden riktigt än, men mamma verkar spänd av förväntan. Tyvärr så var bara en av mina fröknar på dagis i fredags, de andra två var sjuka, så jag fick inte säga hejdå till dem. Vi kanske går förbi någon dag till veckan och ger dem en kram.
(För alla som undrar så var flaskan tom när jag fick den.)

torsdag 25 februari 2010

Färgglatt

Här om dagen var Alma och hälsade på mig. Jag passade på att prova hennes kläder. Jag passar verkligen i rosa. mamma säger ofta att jag ser bra ut lite färg, men ändå så är de flesta av mina kläder blå eller svarta. Jag ska se till att följa med nästa gång det ska handlas nya kläder till mig. Jag behöver helt klart mer rött, lila och rosa!

I morogn är sista dagen på mitt dagis. Jag ska byta dagis nästa vecka! Jag undrar hur det kommer att gå...

söndag 21 februari 2010

Sopgubbe

Ännu en alternativ karriärmöjlighet! Det är roligt att gå ut med soporna. Ibland när jag lyssnar på mamma och pappa när de diskuterar vem som ska gå ut med soporna får jag uppfattningen att vuxna tycker att det är en tråkig syssla. Jag ser bara fördelar: man får gå i trappen, eller åka hiss, man får öppna den stora luckan till sopnedkastet och man får lyssna till det lustiga ljudet när påsen faller. Det finns inga nackdelar med det.

lördag 20 februari 2010

Potträning

Jag har sett hur pappa gör och jag försöker göra likadant. En riktigt bra bok gör toalettbesöket lättare och roligare. Det enda som inte riktigt fungerar är det där med byxorna. Jag tycker om att sitta på pottan, men jag vill göra det med byxorna på. Jag tycker att pottan är så kall och hård. Jag undrar om mamma och pappa kan värma upp pottkanten innan jag sätter mig, eller om de kanske kan ta och köpa en ny lite skönare potta.

söndag 14 februari 2010

Kaka


Idag ska jag åka hem till Älvsjö igen. Jag har haft några jättebra dagar hos mormor och morfar, men jag längtar hem. Hos mormor får man alltid kaka till kaffet. Det är något som ni inte får säga till pappa. Han tycker inte att jag ska äta så mycket kakor. Men mormor är tacksam för all hjälp hon har fått av mig. Hon hade gamla julkakor kvar i frysen, men jag har sett till att hon har plats för nya fräscha kakor nu. Jag tycker om att hjälpa till!

lördag 13 februari 2010

Svindlande höjder

Det är inte bara pappa som får åka utför stora, branta backar. Här hos mormor och morfar finns det massor av snödrivor att leka i. Jag älskar när någon hjälper mig upp till toppen och sen får jag åka på rumpan ner. Trots att både mamma, mormor och morfar turas om att lyfta upp mig är det jag som orkar längst. Jag tycker att de borde skaffa liftar upp till de högsta snöhögarna. Då kunde jag åka hela dagen utan hjälp av otränade vuxna.

söndag 7 februari 2010

I pappas skor

Jag saknar pappa nu när han är borta, men det hjälper lite att gå runt i hans skor. Idag har mamma och jag varit och lekt hos Noel i Nacka. Noels mamma bjöd på våfflor med sylt och grädde. Vi lekte ute en lång stund också. Utanför Noel fanns det en jättelång rutschkana. Man fick gå uppför ett berg och sen åka ner. Jag fick bara åka den tre gånger för mamma tyckte att det var jättejobbigt att bära mig upp. Börja träna mamma!