lördag 30 januari 2010

Mer snö


I veckan har det kommit mer snö. Jag har varit ute och åkt pulka nästan varje dag. Bakom vårt hus finns en backe som är precis lagom stor åt mig. Idag har jag inte fått åka pulka i någon backe, men jag fick åka till och från affären på förmiddagen. Sen har jag spenderat nästan hela dagen med Alma. Först lekte vi hos mig på förmiddagen och hos Alma på eftermiddagen.

I morgon kommer pappa hem. Jag längtar efter honom!

fredag 29 januari 2010

Mammahelg

I går morse åkte pappa med jobbet till Åre. Han sa att skulle jobba, men jag kollade igenom hans väska och det var inte så mycket arbetsrelaterade saker som han hade packat. Hur som helst så är det mamma och jag i helgen. Det innebär att jag kan tänja på gränsera lite. I går till exempel fick jag sitta på köksbänken och hjälpa mamma att laga middag. Jag hjälpte framförallt till med att provsmaka. Det är den viktigaste delen av modern matlagning.
Jag har haft en mycket bra vecka på dagis. Jag har lekt, ätit och sovit precis som det är tänkt att man ska göra. Mamma är mycket nöjd med mig.

tisdag 26 januari 2010

I mammas skor

Idag har varit en bra dag! Jag åkte med mamma till dagis i morse och precis som vanligt blev jag ledsen när bilen stannade utanför dagis. Jag var ledsen när mamma åkte, men sen hände något. När mamma kom och hämtade mig fick hon höra att jag hade lekt själv nästan hela dagen, jag hade ätit lunch och mellis och sovit bra. Jag kan inte riktigt förklara det själv, men idag kändes det helt enkelt bra att vara på dagis. Vi får väl se hur det känns i morgon...

söndag 24 januari 2010

En tugga för pappa...

Jag har ju inte ätit så mycket på dagis i veckan, men det har jag hämtat igen under helgen genom att äta konstant.
Jag har ätit stora måltider och där mellan har jag fått i mig ett eller två mellanmål och en hel del småätande. Nu känner jag mig laddad och stark inför en ny vecka.
Igår åkte Jonna och jag med våra pappor till Söder. Vi köpte räkor, bröd och ostar på saluhallen. När jag vaknade i morse var allt slut. Jag är inte säker, men jag tror att de vuxna åt upp allt när Jonna och jag sov.

torsdag 21 januari 2010

Utslagen


Det går sakta men säkert bättre och bättre på dagis. Det säger i alla fall fröknarna till mamma och pappa. Idag lämnade mamma mig på dagis och det var lättare att skiljas från mamma på morgonen än från pappa. Jag är inne i en väldigt pappig period just nu. Hemma får pappa inte gå in i ett annat rum utan mig. Om jag fick välja skulle pappa bära mig på sin arm hela dagen lång.
Jag somnar gott på min madrass på dagis, men jag vägrar äta lunch på dagarna. Idag var första dagen som jag var med på mellis och det kunde jag inte motstå fastän jag försökte. Vi fick mackor och frukt och då proppade jag i mig massor.
(Eftersom mamma och pappa jobbar hela dagarna tar ingen kort på mig nu för tiden så den här bilden är från förra veckan när jag sov hemma)

måndag 18 januari 2010

Shopping

På helgerna åker vi ibland till något trevlig köpcentrum. Jag gillar att gå runt i affärer. Ofta finns det mycket att leka med i en affär. Bäst är givetvis Polarn och Pyret där de har tågbana, men en vanlig klädställning fungerar bra som leksak eller i alla fall som gömställe. Kan ni hitta mig?

Igår laddade jag ju för en ny vecka på dagis och idag gick jag dit och kände mig på ganska gott humör och vad händer då? Jo, min inskolningsfröken är sjuk! Har de verkligen rätt att vara det? Det tycker inte jag i alla fall. Hur som helst så försökte jag göra det bästa av dagen och det gick väl ungefär som förra veckan. Jag var lite glad och lite ledsen och sen somnade jag i lunchen...

söndag 17 januari 2010

Mys med Julia


Efter en hel dag på dagis är det skönt att krypa ner i sängen och mysa lite. Julia kom och lekte med mig efter dagis i torsdags. I fredags var jag också lite ledsen när pappa lämnade mig på dagis. Åsa läste med mig och då var jag nöjd en stund, men snart kom jag ihåg att pappa var borta och då blev jag ledsen igen. Jag har i alla fall haft en bra helg, med en massa mamma- och pappatid. I morgon på dagis tar jag nya tag.