När jag vaknade hos mormor och morfar i söndags hade det kommit en halv meter snö under natten. Vart man än tittade var det vitt och fluffigt. Det var så vackert! Mamma och morfar var ute i flera timmar och tog bort all snö som låg på uppfarten till huset. Jag kan fortfarande inte förstå varför de skulle göra det. Det var så fint när det var snö överallt. Men en sak som var bra var att mamma och morfar gjorde en liten kulle av en del av snön. Den fick jag åka pulka nerför.
torsdag 31 december 2009
Leos lekland
I tisdags var mamma, mormor och jag på Leos lekland. Det var ett helt fantastiskt ställe med stora bollhav, studsmattor och rutschkanor. Jag lekte hejdlöst där i en dryg timme och sen var det dags för lunch. Jag fick en varmkorv, men jag orkade knappt äta den för jag var helt slut. Sen somnade jag i bilen ute på parkeringen.
tisdag 29 december 2009
Julafton
På julaftons kväll var vi ute och provade mitt nya åk i backen. Det gick undan!
På juldagen åkte vi hela vägen hem till Älvsjö igen för att tvätta och packa om våra väskor. Det var skönt att vara hemma ett halvt dygn och få sova i sin egen säng, men sen bar det iväg upp till
kusin Noel och Greta i Umeå. Jag fick julklappar av dem på lördag och sen av mormor och morfar när jag kom upp till dem, så jag vet egentligen inte vilken dag som är den rätta julafton, för mig har hela veckan varit som en enda lång, varm och mysig julafton.
onsdag 23 december 2009
After Ski

Igår var jag på After Ski, eller i mitt fall kanske det heter After Pulk. Det var massor av folk där och en kille spelade gitarr och sjöng. Jag förstår inte varför han fick vara uppe på scenen och inte jag. Mamma och pappa spenderade en timme med att lyfta ner mig från scenen och jag kröp bara upp igen.
Sälen

Vi är i Sälen och äntligen har pappa fixat med Internet så att jag kan blogga. Jag förstår att ni har undrat var jag har varit. De första dagarna här var väldigt kalla. Det var under 20 grader kallt, men jag var ute i alla fall. Första dagen här gick vi upp till backen och tittade på alla som åker skidor. Det ser väldigt kul ut och jag tror att jag ska prova på det nästa vinter. Då är jag nog stor nog. På vägen hem i pulkan somnade jag visst.
tisdag 15 december 2009
Snö

Igår började det snöa och det snöar fortfarande idag. Det är alldeles vitt på marken och svårt att gå utomhus. Man måste lyfta fötterna väldigt högt för att komma framåt. Jag tycker inte att snön på marken är så rolig. Det är roligare med snön som kommer från himlen.
Jag träffade Alma ute på gården. Hon har piggnat till nu och det är tur för jag har saknat henne när hon har varit sjuk.
söndag 13 december 2009
Förbättrad säng

De senaste vekorna har jag bara velat somna om jag har fått kura ihop mig bredvid mamma eller pappa. Eftersom det är svårt att göra i en spjälsäng kom pappa på en smart lösning. Han tog helt enkelt bort en långsida på min säng. Förutom att det går mycket enklare att somna, är det en väldigt mysig plats att krypa upp i på dagarna.
Idag var mamma och jag till Liljeholmen och köpte de sista julklapparna. Det känns bra att ha det avklarat!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
