I morgon åker mamma och jag hem till Stockholm igen. Det har varit jätteroligt att vara här, men nu längtar jag jättemycket efter min pappa. Jag pratade med honom på Skype i morse och han sa att han saknade mig med. En sak som både mamma och jag har älskat här uppe är sängarna, eller kanske är det luften. Jag har i alla fall sovit som stock till mellan 7 och 8 varje morgon. Jag tänker nog inte fortsätta med det när jag kommer hem.
lördag 31 oktober 2009
Välling med morfar
I morgon åker mamma och jag hem till Stockholm igen. Det har varit jätteroligt att vara här, men nu längtar jag jättemycket efter min pappa. Jag pratade med honom på Skype i morse och han sa att han saknade mig med. En sak som både mamma och jag har älskat här uppe är sängarna, eller kanske är det luften. Jag har i alla fall sovit som stock till mellan 7 och 8 varje morgon. Jag tänker nog inte fortsätta med det när jag kommer hem.
Lagar mat
torsdag 29 oktober 2009
Höstdag
Mamma och jag är i Skellefteå och hälsar på mormor och morfar. Idag var vi ute och krattade ihop lövhögar. Eller om jag ska vara helt ärlig så krattade mormor ihop löven och jag gjorde mitt bästa för att kasta ut dem igen. Jag fick kämpa hårt för mormor var snabb. Igår flög jag flygplan. Mamma påstår att det var min 15:e flygresa. Jag tror att hon yrar för jag kommer knappt ihåg den igår, men jag gör det gärna igen.
söndag 25 oktober 2009
Alma och jag dansar
Både Alma och jag älskar att dansa. När hon fyllde år fick hon en spelade nalle. Den spelar bland annat min favoritlåt "Imse vimse spindel". Den kan man verkligen rocka loss till. Den här dagen måste jag erkänna att både Alma och jag kände oss lite hämmade av att mamma stod och filmade oss. Vi kan bättre...
lördag 24 oktober 2009
David

Jag har fått en väldigt försenad födelsedagspresent av mamma, en docka. Jag tycker ganska mycket om att leka med honom, han heter David, så står det i alla fall på hans tröja. Jag tycker att det är roligt att peta på hans ögon och näsa. Jag gillar också att han har en fin mage med en liten navel som man hittar om man drar upp hans tröja, men det bästa av allt är att han har en liten snopp. Den är det första jag visar för gäster som kommer och hälsar på.
torsdag 22 oktober 2009
Zzzzz...

I morse skulle pappa och jag iväg tidigt.Vi skulle åka till Trosa och lämna in bilen på service. Pappa hade sagt till mig att jag skulle vara klar att åka vid sju, men fem i sju tog mamma den här bilden av mig. Jag var trött! Till slut tog vi oss i alla fall iväg, lite sent, men vad gör väl det. Vi lämnade in bilen och sen åkte vi hem och lekte med farfar. Jag hade en kanondag. Om jag sköter mina kort rätt har pappa lovat att jag ska få åka ner och leka med farfar nästa vecka också.
tisdag 20 oktober 2009
Cyklar

Utanför vår port finns det ett cykelställ. Har ni tänkt på hur många roliga saker det finns på en cykel? Det finns hjul, trampor som går att snurra på, reflexer som blänker och mycket mer. Det är kul att leka bland cyklarna.
Om en vecka ska mamma och jag åka upp och hälsa på mormor, morfar, kusin Noel, Greta och alla andra. Jag längtar jättemycket. Jag undrar hur kallt det är där uppe då. Måste jag ta med mig overallen?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
