söndag 27 september 2009

Läsecirkel


Ida läser böcker nästan lika bra som mamma och pappa. Hon duger bra på dagarna. Men det är en sak som jag gillar bäst med Ida. Hon sjunger mycket bättre än mamma och pappa. Alma har en väldigt bra skiva som vi lyssnar på och ibland sjunger Ida med.

Helgen har varit ganska lugn. Pontus och Ulrika, från Blekinge, har varit på besök. I går var vi med dem på Skansen och idag var Ulrika här och hade någon form av klädparty. Jag vet inte riktigt vad det var för pappa och jag fick inte vara hemma. Jag hoppas bara att mamma inte har köpt fler fjantiga plyschkläder till mig. Jag behöver tuffa, manliga kläder.

lördag 26 september 2009

Städar lådor


Jag brukar hjälpa mamma att städa ur kökslådorna med jämna mellanrum. Det går till så här: jag kastar ut allting som finns i lådan, mamma kommer förbi och ser hur smuligt det är i botten på lådan. Mamma torkar ur lådan och sen lägger hon ner alla saker igen. Det kallar jag samarbete. Det händer att jag kontrollerar städningen genom att några minuter efter kasta ut allting ur lådan igen.

tisdag 22 september 2009

Felix upp och ner


Jag tycker om att vara upp och ner. Världen ser så annorlunda och rolig ut då.
Både mamma, pappa och jag är förkylda. Jag tror att det var pappa som blev förkyld först och sen smittade han mig och mamma. Det gör att vi alla är lite halvsega på kvällarna. Det är tur att vi har en lugn vecka och en lugn helg framför oss.

måndag 21 september 2009

Somnar i lunchen

Här om dagen somnade jag i maten igen. Det är väl tredje gången nu. Så här ser det tydligen ut när jag börjar nicka till.

söndag 20 september 2009

Söndag igen


Är det någon mer än jag som tycker att helgerna går för fort? I fredags var vi puben här i huset. Det var så kul att springa runt där så jag ville verligen inte sova. Mamma försökte söva mig i vagnen, men jag vann. Till slut gick pappa och jag hem, men jag ville inte sova då heller. Jag var vaken ända till klockan nio. Det var länge sen jag fick vara uppe så sent!
I går var pappa borta med sina kompisar hela dagen. Mamma och jag var hemma hos Julia i min mammagrupp och lekte hela eftermiddagen. Sen hade vi en myskväll tillsammans och jag fick äta tortellini till middag. Det var supergott! Idag ska jag ta med mig mamma och pappa till Skärholmen och titta på overaller. Jag hoppas att jag hittar något snyggt.

torsdag 17 september 2009

I lekparken


Jag har så fullt upp på dagarna med pappa att jag nästan aldrig kommer ihåg att blogga nu för tiden. Idag var jag och pappa i Sjörövarparken här bredvid oss. I den sandlådan finns det en haj. Jag vet inte vad den gör där, men den är rolig att hälla sand på.
I morgon ska vår bostadsrättsförening ha pub. Alma och jag tänkte försöka lura med våra mammor och pappor dit. Det skulle vara kul att träffa lite folk.

söndag 13 september 2009

Helg i Trosa


I lördags morse åkte vi ner till Trosa. Mamma och pappa skulle gå på fest på kvällen och jag fick vara med farmor och farfar. Jag hade en jättebra dag och kväll hos dem. Utanför dem på gatan finns en brunn som man kan stoppa ner stenar i. En lycklig tillfällighet är att grannen har grusuppfart. Det kan hända att han får fylla på med lite nytt grus efter min helg där.
Det har varit lite småkyligt ute i helgen så jag dessutom användning av mig nya mysiga mössa. Visst är den fin?