Jag vet att jag har visat badfilmer förut, men jag hoppas att ni inte kan få nog av dem. Jag är ju så charmig när jag badar...
torsdag 10 september 2009
måndag 7 september 2009
Fredag med pappa
söndag 6 september 2009
Banan är gott!

Mamma och pappa funderar på att börja gömma fruktfatet för mig. Så fort jag ser det vill jag ha en banan eller något annat smaskigt från fatet. Jag har hört att frukt är nyttigt och att det är bra att äta massor med frukt, men mamma och pappa gillar inte riktigt vad det gör med min mage. I går var jag på inflyttningsfest hos Åsa och Helen. Det var jättekul. Jag fick massor av uppmärksamhet från alla som var där. När jag började bli trött gick pappa och jag hem och jag tror att jag somnade i vagnen på väg hem. Jag vaknade i alla fall upp i min säng i morse klockan sju.
torsdag 3 september 2009
Alma och jag
I tisdags eftermiddag var mamma och jag uppe hos Alma en sväng. Vi gick fram och tillbaka i hallen med Almas gåvagn, men Alma klättrade bara upp på vagnen hela tiden. Hon ville hellre åka på den än gå med den. Jag misstänker att Alma kommer att vara en riktig klätterbebis snart.
Idag ska pappa och jag följa med Ida och Alma till Lånbro värdshus. Vi ska äta lunch där! Jag undrar vad jag ska beställa...
tisdag 1 september 2009
Gurka

Nu när jag hela tiden får nya tänder kliar det en hel del i min mun. Då är det skönt att gå omkring och tugga på något, till exempel en gurka.
Idag lagade mamma och pappa köttbullar och stuvade makaroner till middag, det var supergott. Självklart var makaronerna godast, men jag åt två köttbullar för att göra mamma glad. Idag har min gudmor Jenny varit förbi och hälsat på mig. Hon berättade att hon kommer att flytta tillbaka till Älvsjö snart. Då blev jag jätteglad! Det är tråkigt när hon bor så långt borta. Jag ska leka massor med henne när hon kommer tillbaka och jag hoppas att hon vill vara barnvakt åt mig någon gång så att jag kan få en helkväll utan mamma och pappa.
Idag lagade mamma och pappa köttbullar och stuvade makaroner till middag, det var supergott. Självklart var makaronerna godast, men jag åt två köttbullar för att göra mamma glad. Idag har min gudmor Jenny varit förbi och hälsat på mig. Hon berättade att hon kommer att flytta tillbaka till Älvsjö snart. Då blev jag jätteglad! Det är tråkigt när hon bor så långt borta. Jag ska leka massor med henne när hon kommer tillbaka och jag hoppas att hon vill vara barnvakt åt mig någon gång så att jag kan få en helkväll utan mamma och pappa.
söndag 30 augusti 2009
Tungan rätt i mun!

I tisdags när mamma och jag var hemma tillsammans åkte vi med Ida och Alma in till stan och träffade Sara och Arvid. Vi var i Vasaparken och lekte. Det var massor av barn i den lekparken. Jag tycker nog att det är lite skönare att vara i lekparken hemma, där behöver man i alla fall inte köa till gungorna. Men vi hade kul i alla fall. Alma lärde sig nästan att cykla på trehjuling och jag åt sand. Arvid åt också lite sand. 

I helgen har det varit fullt upp, i alla fall för mamma och pappa. I fredag var pappa borta med några kompisar och i går var mamma på 30-årsfest. Jag har mest varit hemma och tagit det lugnt.
onsdag 26 augusti 2009
Blött

Idag har det regnat nästan hela dagen, men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Det stämmer faktiskt för om jag hade haft ett par stövlar som passade så hade allt slutat riktigt bra. Pappa och jag skulle gå ut i regnet idag, men vi upptäckte att stövlarna som jag fick i våras fortfarande är för stora. Jag fick ha vanliga gympaskor på mig i stället. Pappa gjorde ett mycket tappert försök att hålla mig borta från vattenpölarna. Men till slut vann jag. Jag vet inte om mina gympaskor någonsin kommer att bli detsamma igen. Men jag hade i alla fall superkul! Jag hoppas att det regnar i morgon igen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

