söndag 30 augusti 2009

Tungan rätt i mun!


I tisdags när mamma och jag var hemma tillsammans åkte vi med Ida och Alma in till stan och träffade Sara och Arvid. Vi var i Vasaparken och lekte. Det var massor av barn i den lekparken. Jag tycker nog att det är lite skönare att vara i lekparken hemma, där behöver man i alla fall inte köa till gungorna. Men vi hade kul i alla fall. Alma lärde sig nästan att cykla på trehjuling och jag åt sand. Arvid åt också lite sand.


I helgen har det varit fullt upp, i alla fall för mamma och pappa. I fredag var pappa borta med några kompisar och i går var mamma på 30-årsfest. Jag har mest varit hemma och tagit det lugnt.

onsdag 26 augusti 2009

Blött


Idag har det regnat nästan hela dagen, men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Det stämmer faktiskt för om jag hade haft ett par stövlar som passade så hade allt slutat riktigt bra. Pappa och jag skulle gå ut i regnet idag, men vi upptäckte att stövlarna som jag fick i våras fortfarande är för stora. Jag fick ha vanliga gympaskor på mig i stället. Pappa gjorde ett mycket tappert försök att hålla mig borta från vattenpölarna. Men till slut vann jag. Jag vet inte om mina gympaskor någonsin kommer att bli detsamma igen. Men jag hade i alla fall superkul! Jag hoppas att det regnar i morgon igen.

måndag 24 augusti 2009

Ballonger!


I lördags var jag på Lennox 1-årsakalas. Han hade massor av roliga leksaker som jag lekte med i flera timmar. Men det roligaste av allt var när de flesta hade åkt hem och Lennox och jag fick leka med ballongerna som hade hängt i taket. Jag höll inte riktigt räkningen, men jag tror att jag smällde fem stycken. Jag såg att Lennox pappa gav mamma några ouppblåsta ballonger innan vi åkte hem, men de har jag inte sett röken av sen dess.
Idag ska pappa och jag åka in till söder med Ida och Alma. Där ska vi träffa Ellen och Wilhelm och gå till Blecktornsparken. Den ska vara väldigt lik Aspuddsparken, med grisar, getter, gungor och rutchkanor. Jag tror att det kommer att bli en jättebra dag idag.

söndag 23 augusti 2009

Heltäckningsmatta


Jag har fått en heltäckningsmatta i mitt rum. Det blev så mycket mysigare och den är väldigt mjuk att gå på. Jag hoppas bara att ingen kommer och spiller något på den. Mamma och pappa har gjort om lite i sitt sovrum också. De har hängt upp bokhyllor på väggen och flyttat om lite tavlor. Jag tycker om när vi gör om lite här hemma. Det är så kul att gå runt och upptäcka de nya sakerna.

torsdag 20 augusti 2009

Middag i Trosa


Den här fina lastbilen fick jag av morfar när jag föddes. Den är fortfarande kvar i sin förpackning och jag får inte ut den. Jag undrar hur stor jag måste bli innan jag får leka med den.

I dag har jag varit hos farmor och farfar och ätit middag. Pappa och jag hämtade mamma efter jobbet och åkte ner till Trosa. Det märks att det var ett tag sen farmor och farfar hade små barnbarn. De hade massor av roliga och spännande saker i lagom höjd för mig. Jag hittade ljusstakar i glas, en fruktskål och ett helt skåp med porslin och jag kunde till och med få upp dörren själv. Jag hoppas att vi åker tillbaka till farmor och farfar snart igen.

onsdag 19 augusti 2009

Cool kille


Nu när jag är hemma med pappa på dagarna så gör vi en hel del killgrejer. Ibland går vi runt i bar överkropp och spänner oss. Men oftast gör vi lugnare saker som att spela fotboll eller leka kurragömma. I dag var pappa och jag med Ida och Alma till stora lekparken. Självklart gungade vi en hel del, men vi hann också med att titta på kaninerna och leka i borgen. Pappa har blivit riktigt pysslig av sig. Han hade med sig en termos med kaffe till lekparken och när mamma kom hem hade pappa börja laga en fläskfilégryta med kantareller till middag. Jag är bara lite orolig att han skämmer bort mamma.

söndag 16 augusti 2009

Kurragömma


Som ni redan vet så gillar jag att gömma mig. Ett av mina favoritställen är bakom mammas eller pappas rygg. Man kan tycka att det är ett ganska simpelt ställe att gömma sig på, men jag lovar, det tar lång tid för mamma och pappa att hitta mig. Oftast får jag titta fram efter att tag när jag är less på att stå där.