måndag 22 juni 2009

Som jag redan har berättat så var farmor och farfar här igår. Jag fick en ryggsäck av dem. Den var lite stor, men jag tyckte om att ha den på ryggen. Jag undrar om jag får ta med mig den på resan och packa mina leksaker i den.

Nu går jag ganska mycket själv här hemma, men mamma går som ett plåster efter mig hela dagarna. Jag kan gå själv, runda hörn, gå över trösklar och jag kan ibland stanna och hålla i mig i möbler eller sätta mig ner. Men mamma påstår att jag lika gärna kan falla raklång på golvet och det har hon väl fortfarande rätt i, men jag jobbar på det...


söndag 21 juni 2009

Fika på uteplatsen



Jag har haft en väldigt bra midsommar. Tyvärr så glömde mamma och pappa kameran hemma så jag har inga bilder att visa er. Vi hade fint väder på dagen och Alma och jag lekte ute på den stora altanen. Sen började det regna så papporna fick grilla till middagen i regnet. Idag kom farmor och farfar förbi och fikade. Jag roade mig med att leka med parasollsnöret medan de vuxna åt bullar.

torsdag 18 juni 2009

Bland tidningar


Vi har ett spännande bord i vardagsrummet. Det är ett hål rakt genom det och under ligger det en massa tidningar. Jag gillar att sitta under bordet och riva bland tidningarna. I morgon är det midsommar. Då ska vi åka ut till Almas stuga och sova över där. Jag kan förresten berätta att Alma har börjat krypa! Hon är ju nästan 3 månader yngre än mig, hur har detta gått till? Glad midsommar!

tisdag 16 juni 2009

Staropramen


I helgen har det stått en mycket rolig låda på golvet i vårt kök. Den har varit full av flaskor, en del tomma och en del fulla. Så fort jag har fått möjlighet har jag dragit mig fram till lådan och plockat ur alla flaskor.
Mamma jobbar måndag till onsdag den här veckan, så pappa är hemma med mig. Idag fick vi besök av Alma som också är hemma med sin pappa några dagar den här veckan. Pappa och Johan grillade till lunch. De drack dessutom ur två av mina roliga flaskor. Det brukar Ida och mamma aldrig göra.

Borstar...


Jag har börjat borsta tänderna på morgonen trots att jag inte har några tänder, det tycker jag är konstigt, men kul. Jag älskar tandborsten, men helst av allt vill jag ha mammas. Den är större och färggrannare än min.

lördag 13 juni 2009

Grattis pappa


I går fyllde pappa år. Jag kan inte berätta hur många år han fyllde för jag kan inte räkna så långt. Vi har firat pappa idag. Det kom hit folk och åt smörgåstårta. Jag fick inte smaka, men alla sa att det var gott. Jag har firat pappa genom att ge honom extra många blöta och snoriga pussar. Jag tror att han gillar det.

fredag 12 juni 2009

Äter kulor

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, men jag är så upptagen på dagarna med att gå så jag har inte tid att sitta vid datorn. I går var jag först på skolavslutning med mamma och sen åkte vi hem till Jocke och Maja på kvällen. Den här bilden är hemifrån dem. Jag hittade en burk med stora glaskulor i. De var jättegoda att suga på. Idag har mamma jobbat så pappa och jag har varit hemma själva. Vi har tagit det lugnt för jag är lite förkyld. Precis som när jag var liten är jag ganska pigg på dagarna när jag är krasslig. Det är på nätterna man märker att jag inte är helt pigg. Jag har hållit mamma och pappa vakna mer eller mindre hela nätterna i två dagar nu. Jag funderar på att låta dem sova lite mer i natt.