söndag 31 maj 2009

Skansen


Mina kusiner Wille och Bella har fyllt år och då ville mamma, pappa och jag bjuda med dem till Skansen. Pappa åkte ner till Trosa och hämtade Wille och Bella efter skolan i torsdags, sen hämtade de upp mig och mamma i Älvsjö. Det var eftermiddag och inte särskillt varmt så det var massor av djur ute. Jag klappade getter och killingar i parti och minut. De verkade vara vana vid barn och de brydde sig inte om min lite bryska behandling.
Vi såg även björnar, 5 stora björnar och 3 björnungar, som lekte och klättrade i träd.

torsdag 28 maj 2009

Åker gåvagn


Jag älskar ju min gåvagn, men nu har jag kommit på något som är ännu roligare än att gå med den: att åka på den! Jag sätter mig i vagnen och tittar bedjande på mamma eller pappa tills de kommer och skjutsar runt mig. I går körde mamma lite för fort i en sväng så att jag trillade av, men jag har förlåtit henne och idag har jag åkt massor igen.
I morgon kommer mormor och morfar hit. Jag längtar jättemycket efter dem. Jag undrar vad vi ska hitta på i det fina vädret.

onsdag 27 maj 2009

Leker med plastpåsar



När mamma gör något i köket brukar jag ibland få leka med plastpåsarna som finns i nedersta lådan, under övervakning förstås.

tisdag 26 maj 2009

Mitt rum


Jag kom just på att jag inte har visat någon bild från mitt nya rum. Så här der det ut! Jag har två tavlor på väggen, en med en bild av en katt och en med en hund. Mamma har berättat att hon fick den av moster Jenny för många år sedan. Och nu har jag fått dem av mamma. Jag tycker så mycket om tavlorna, framförallt den av katten. Om jag är ledsen brukar vi gå in till mitt rum och titta på katten, eller på min lampa, och då blir jag oftast glad igen.

söndag 24 maj 2009

Storhandla


Det har varit en hektisk helg. I fredags var pappa ute och roade sig med en kompis så han var borta hela dagen. I lördags var mamma på möhippa och åkte tidigt på förmiddagen och kom hem när jag hade somnat. Idag, äntligen, fick jag leka med både mamma och pappa hela dagen. Vi har varit i lekparken, busat en massa hemma och varit på Coop och storhandlat. Jag gillar att åka kundvagn.

torsdag 21 maj 2009

Ny vagn

Igår var mamma, pappa och jag på stan och köpte en ny vagn till mig. Eftersom jag är en stor kille behöver jag en sulkyvagn nu. Framförallt så känner jag att jag inte kan ta med min stora Brio-vagn när vi ska åka till Kreta i slutet på juni. Vi provade flera olika vagnar, men bestämde oss till slut för den här, en Avanti Moving Light. Jag gillar den och satt i den länge både i går kväll och i morse. Det är roligt att åka runt inne i lägenheten. Det enda som bekymrar mig är att mamma och pappa inte alltid ser skillnad på mig och sin packning...

onsdag 20 maj 2009

Hemstickad lyx


Jag har sådan tur som har en farmor och en mormor som stickar kläder åt mig. Jag har fått en ny tröja av farmor som jag älskar att ha på mig när jag sover ute i vagnen. Jag undrar hur det komer att bli när jag blir vuxen och får egna barn. Mina barn kommer inte att få hemstickade kläder, i alla fall inte av sin farmor. Jag får helt enkelt leta reda på en tjej som har en mamma som kan sticka...