torsdag 30 april 2009

Heja England


Som jag skrev tidigare var jag på Arlanda igår och träffade mina kusiner. Jag fick en jättestor hammare av min kusin Noel. Jag har haft mycket roligt med den redan. Roligast är det nog när mamma slår mig i huvudet med den. Noel och Greta var bara på Arlanda i en timme, men mormor och morfar var där hela dagen. Pappa kom ut på eftermiddagen och vi åt middag med mormor och morfar. Jag fick fler presenter också, ett munspel av mormor och ett pussel av moster Jenny. Jag provade pusslet i morse och jag var riktigt duktig. Jag kunde vända det upp och ner så att alla bitarna föll ur. Mamma var duktig hon med, hon kunde plocka ihop bitarna.

onsdag 29 april 2009

Presentpapper, mums


Ibland har man tur och hittar något gott i lägenheten. På den här bilden äter jag presentpapper. Inte det godaste kanske, men det går sönder så lätt och är roligt att bita i.

lördag 25 april 2009

Aspuddsparken

Idag var jag i Aspuddsparken med Noel och Gösta. Där fanns det jättemycket roligt saker. Vi gungade och åkte rutschkana, men det bästa var djuren. De hade hästar, höns, kaniner, grisar och killingar. Jag har aldrig sett så många djur på en gång. Jag ville klappa tuppen och hönorna, men det fick jag inte för mamma. Sen gick vi till ett café och mammorna åt lunch i solen. Som tur var hade Noels mamma med sig majskrokar, då fick mammorna äta i lugn och ro.



Pappas toffel


Här har jag lyckats rycka till mig pappas toffel. Den är så stor att jag knappt orkar lyfta den. Jag undrar om jag kommer att få så stora fötter när jag blir stor. Det är bara 26 storlekar kvar innan jag växer ikapp pappa. Jag har fått nya skor som jag ska använda idag. Vi ska träffa några kompisar i en park i Aspudden. Det är ju mycket enklare att gå utan skor, men mamma säger något om att det är för kallt...

IKEA


I går var mamma och jag till IKEA. Vi handlade en del småsaker, till exempel den här vita backen som jag ska få ha mina leksaker i. Mamma la allt vi hade handlat i backen och hela vägen hem lekte vi en rolig lek. Jag plockade upp alla saker en efter en och mamma la i dem igen.

På bussen


I helgen har det varit kanonfint väder. Jag har varit ute massor. Det är roligt att promenera på gräsmattan utanför oss. Det är mycket svårare än att gå på golvet inne, men jag blir bättre och bättre.
I fredags åkte vi till Arlanda och träffade mormor och morfar. De var där några timmar på kvällen och skulle sen åka vidare till England där min kusin Greta ska döpas i helgen. På lördag var vi hem till några kompisar till mamma och pappa. Vi åkte buss dit och hem. Jag tycker väldigt mycket om att åka buss. Det finns så mycket att titta på.

Apelsin


Jag får äta så mycket gott nu för tiden. Här äter jag apelsin för första gången. Det var supergott! Jag har ju inte varit så förtjust i maten som mamma har lagat åt mig. Hon har bjudit på kyckling och olika sorters fisk, men jag har spottat ut det. Jag gillar burkmaten bäst. Men i veckan har mamma gjort två rätter som jag har gillat, korv med spagetti och fiskbullar. Mamma mumlar något om halvfabrikat, men jag tänker aldrig mer äta torsk eller lax nu när jag vet att det finns fiskbullar.