lördag 31 januari 2009

Livet hos mormor och morfar


I helgen är jag och hälsar på mormor och morfar. De har ett jätteskönt täcke som jag kan ligga och leka på. Min nya favoritleksak är det här lejonet som jag fick av tant Lisa och farbror Marco när de var och hälsade på mig förra helgen. Lejonet är så mjukt och mysigt att krama.

onsdag 28 januari 2009

Äter majskrok

Äntligen får jag äta själv! De senaste dagarna när mamma och pappa har ätit middag har jag också fått något att äta, majskrokar. De smakar inte så mycket, men de är väldigt spännande. När man har sugit på dem ett tag blir det som klister. Konstigt nog tycker pappa att det är jobbigare än mamma när jag kladdar ner hela mig. Lite jobbigt blir det när man gnuggar sig i håret med kladd på händerna. Det är riktigt svårt att få bort. Då är babysimmet på lördagarna bra. Då kan man blöta upp alla veckans intorkade matrester, men på lördag blir det inget babysim för jag ska på norrlandsturné och hälsa på mormor, morfar och kusin Noel och hans familj.

tisdag 27 januari 2009

6 månader gammal


Tänk att jag har hunnit bli ett halvår redan. Tiden har gått så fort. Här är en bild på mig när jag var två veckor gammal. Jag är mycket större nu. Man får gå till BVC på kontroll när man fyller 6 månader. Det gjorde jag i går. Jag väger nu 7,2 kg och är 68 cm lång (på bilden väger jag 3,1 kg och är 50 lång). Doktorn jag träffade ville även se om jag kunde greppa en leksak och flytta den från en hand till den andra och sen följa den med blicken när den föll till golvet. Busenkelt! Hoppas att det kommer större utmaningar i framtiden.

söndag 25 januari 2009

Övar på att sitta


Jag övar en liten stund varje dag på att sitta och jag blir bättre och bättre. I bakgrunden kan ni se min mammas hand. Hon litar inte riktigt på mig och det kanske hon gör rätt i. Ibland brukar hon lägga kuddar runt om mig och då är det riktigt mysigt att tippa åt sidan.

lördag 24 januari 2009

Hos kusinerna på landet


I går var jag och hälsade på mina kusiner Wille och Bella i Trosa. De lärde mig att spela Game Boy. Det var jättekul! Jag fick ligga länge och titta på när de spelade. Till sist tror jag att kom på exakt hur man ska trycka på knapparna för att vinna. Precis när det var min tur att spela var det dags att åka hem. Jag får visa dem nästa gång.

onsdag 21 januari 2009

Fullt upp hela dagen


Igår var jag och träffade mina kompisar i mammagruppen. Det är ett roligt gäng. Killen som ni ser på bilden, han kan redan krypa. Hans mamma tycker att det är ganska jobbigt, men jag tycker att det är kul att titta på. Men det gäller att se upp när han kommer för nära. Jag brukar trycka bort honom. Han kryper hela tiden in i saker, fastnar under soffan eller hittar inte ut när han krupit in under bordet. Det verkar jobbigt. Jag tänker nog vänta ett bra tag till innan jag försöker mig på att krypa. Jag funderar faktiskt på att börja gå på en gång. Jag brukar öva på att gå med pappa. Jag har redan förstått principen med att sätta ena foten framför den andra.

måndag 19 januari 2009



Idag var jag hos min kompis Noel och lekte, Gösta och Gabriel var också där. När jag kom hem skulle jag visa pappa hur duktig jag har blivit på att sitta själv nu när jag har tränat så mycket, men mamma var så långsam med kameran så hon hann inte fånga det på bild. Därför får ni se när jag ligger på mage istället. Jag är duktig på det också :)

Jag har fått höra flera gånger de senaste dagarna att jag har fått mycket mer hår på huvudet. Vad tycker ni?