onsdag 10 augusti 2011

Gröna lund

I fredags var vi på Gröna lund. Jag undrar varför det har tagit mamma tre år att visa mig det stället. Det var ju helt underbart! Om man var under fyra år gammal fick man dessutom åka hur många karuseller man ville, gratis. Jag åkte nästan alla jag fick. Den bästa var Tuff-tuff tåget eller Flygande elefanterna. Nyckelpigan var den enda som var lite läskig, den var så ryckig att jag fick ont i huvudet. Emma hade också kul på Grönan, först sov hon väldigt gott i sin vagn i två timmar och sen var hon vaken och tittade på allt med stora ögon. När vi skulle hem åkte vi Djurgårdsfärjan. Sammanfattningsvis en mycket bra dag i mitt liv!

söndag 7 augusti 2011

Lådbilslandet

Mormor, morfar, moster Jenny och Noel har varit här och hälsat på. I går var vi i Nykvarn på Lådbilslandet. Tänk att något så fantastiskt har funnits så nära mig så länge utan att jag har varit där. Man fick köra lastbilar, polisbilar, brandbilar, ja allt man drömma om. Dessutom fanns det en stor lekpark, karusell och en äventyrsbana. Behöver jag tala om att fem timmar där gick väldigt fort. Mamma har lovat att vi ska åka dit fler gånger.




torsdag 4 augusti 2011

Långsjön

I veckan har det varit så varmt att mamma, Emma och jag har haft svårt att veta vad vi ska hitta på. I tisdags åkte vi till Långsjön tillsammans med Jonna och Julia. Det var riktigt härligt! Vi badade, lekte och åt pannkakor och glass. Det var synd att pappa var tvungen att jobba.

torsdag 28 juli 2011

Döpt

I söndags döptes jag och det gillade jag inte. Först klädde mamma på mig en lång, varm klänning och sen gick vi in i en stor sal som var varm den också och lät konstigt gjorde det. Sen kom det en massa folk som bara satte sig ner i bänkarna och tittade på mig. Jag skrek allt vad jag orkade, men de fortsatte att titta på mig. Prästen försökte vänta ut mig, men till slut gav han upp, det var tur att han hade mikrofon. Jag blev i alla fall döpt, tror jag...

tisdag 26 juli 2011

3 år



Idag fyller jag 3 år och blir en stor kille som kan klättra i träd. Jag fick kakor med ljus på i morse eftersom vi åt födelsedagstårta i söndags när farmor, farfar och pappa var här. Idag är det bara mamma, mormor och morfar här med mig. Jag fick ett packet till frukosten, i det var det en växelstation med signalljus till min järnväg. Morfar och jag har lekt med den, men jag längtar tills jag kommer hem och får leka med den, för jag har en mycket längre och bättre järnväg än morfar.

tisdag 5 juli 2011

Gräsklipparen

Jag är en kille och jag älskar alla former av motorfordon. I morse kom det en gräsklippare och klippte gräset på andra sidan staketet. Jag hade just stigit upp så sprang in till mamma och pappa och bad att få gå ut och titta på den. Det fick jag! Synd att jag inte har några bilder på "Big Bag-bilen" som var här tidigare i veckan. Det var ännu häftigare.

lördag 2 juli 2011

Från rygg till mage





Mamma har i två veckors tid försökt filma mig när jag vänder mig från rygg till mage. Idag lyckades hon få med andra halvan av min vändning, alltid något.