tisdag 21 juni 2011

Glass



Jag tror att jag skulle kunna leva på enbart glass, men det skulle aldrig mamma och pappa gå med på. På Mallorca fanns det en glassbuffé, så man fick glass efter maten varje dag, både efter lunchen och efter middagen. Här hemma råder inte samma lyx, men i kväll kommer Åsa, Helen, Ida, Johan, Alma och Ingrid hit och äter, då brukar det kunna bjudas på glass efter maten. Håll tummarna!

lördag 18 juni 2011

Gårdsfest

Förra veckan hade vi gårsfest på dagis. Som vanligt hade vi förberett ett uppträdande som våra mammor och pappor skulle få se. Vi hade tränat på "Petter och hans fyra getter". Linn läste berättelsen och vi fick gå fram två och två och fylla i rimmet på varje vers. Alma och jag skulle säga "aptit" efter att Linn hade läst "Fjärde geten hette Vit, den var känd för sin...". Vi hade även fått tillverka var sin get av en toarulle. Det är den jag håller i handen på bilden. När det närmade sig vår tur upptäckte jag att det låg massor av små stenar vid mina fötter. Jag kom på att om jag stoppar dem i min get (toarulle) kan jag ta med dem hem sen. Jag började genast plocka stenar och missade tydligen min vers. Det var tur att Alma var där och täckte upp för mig. När vi var klara och de större barnen intog scenen stod jag fortfarande och plockade sten. Linn var tvungen att flytta på mig till slut. Då blev jag lite sur, det fanns ju gott om sten kvar som jag inte hade hunnit plocka än.
Det var i alla fall en roligt gårdfest med fika, fiskdamm och lotter. Vi vann på fyra av våra lotter. Mamma borde köpa lotter oftare.

fredag 17 juni 2011

På mage

Mamma har börjat lägga ner mig på mage allt oftare. Jag vet inte vad hennes mål är, men det är rätt mysigt att ligga så en stund. Oftast äter jag lite på min hand en stund, ibland vänder jag på huvudet för att se vad som händer på andra sidan, men mamma verkar inte riktigt nöjd. Jag undrar vad det är hon väntar på.
Idag är jag tre månader gammal och har varit på Bvc för min första vaccination. Det gick bra, en spruta i varje ben och lite gråt, men jag hade varit nervös i onödan.

tisdag 14 juni 2011

Studsmatta



Jag önskar att morfar hade varit med och fått se mig när jag hoppade studsmatta på Mallorca. Jag vet att han hade gillat det. Det var fantastiskt kul och jag hoppade riktigt högt.

Det är roligt att titta på alla bilder från resan nu när man är tillbaka i vardagen igen. I veckan ske jag gå 5 dagar på dagis, det var länge sen. Men efter nästa vecka har jag sommarlov i sex veckor. Det ska bli skönt!

söndag 12 juni 2011

Lollo och Bernie

Det bästa med Mallorca var allt bad på stranden och i poolen, men på andra plats kommer Lollo och Bernie.



Lollo och Bernie kommer

onsdag 8 juni 2011

Hemma igen

Efter en vecka på Mallorca är det skönt att vara hemma igen. Framförallt är det skönt att slippa frysa. Vi har haft en väldigt bra vecka, men det har varit kallt och regnat ganska mycket, men det har inte hindrat mig från att bada - Är man på semester så är man. Mamma och pappa har fått lyfta upp mig skrikandes ur vattnet många gånger när de har tyckt att mina läppar varit för blå och mina tänder har skakat för mycket. Då har det varit mysigt att få värma mig hos pappa en stund, pappa är alltid varm.



Idag var det roligt att vara tillbaka på dagis. Jag visste inte om det förrän jag kom dit, men då märkte jag hur mycket jag har saknat alla mina kompisar.