Att vara en stor kille har väldigt många fördelar, till exempel kan man få lördagsgodis, dricka ut riktigt gals (ingen plastvariant) och så behöver man inte alltid sova middag. Jag säger väldigt ofta nu för tiden att jag är en stor kille, oftast håller mamma och pappa med mig. Ibland gör de dock inte det, här om dagen ville jag köra bilen, men fick inte det. När vi hade parkerat i garaget passade det helt plötsligt, men då stängde mamma av bilen och tog nyckeln. Man kan ju inte köra bil utan att det är igång. Jag blev riktigt arg!söndag 23 januari 2011
Stor kille
Att vara en stor kille har väldigt många fördelar, till exempel kan man få lördagsgodis, dricka ut riktigt gals (ingen plastvariant) och så behöver man inte alltid sova middag. Jag säger väldigt ofta nu för tiden att jag är en stor kille, oftast håller mamma och pappa med mig. Ibland gör de dock inte det, här om dagen ville jag köra bilen, men fick inte det. När vi hade parkerat i garaget passade det helt plötsligt, men då stängde mamma av bilen och tog nyckeln. Man kan ju inte köra bil utan att det är igång. Jag blev riktigt arg!onsdag 19 januari 2011
Bubbelplast
Min mamma och pappa brukar inte vara så spontana och göra oväntade saker, men i helgen var det tvärt om. I lördags började de prata om att vi kanske borde skaffa ett badkar och i söndags hade vi ett hörnbadkar med bubbelfunktion i badrummet. Jag har badat i det en gång och det var helt underbart! Pappa har också provat det, men inte mamma. Jag försår mig inte på henne, hon säger att hon inte är så förtjust i att bada. Hur kan man inte vara det?
Runt om badkaret fanns det en massa plast och annat skräp. Jonna och jag hade väldigt roligt med bubbelplasten. Jag satt på den och Jonna drog mig fram och tillbaka i korridoren. Hon är stark!
fredag 14 januari 2011
Tvåbarnsfar
Min pappa förbereder sig för att bli tvåbarnsfar. Han övar och övar med Jonna och mig. Jag tror att han också lär sig hur det är att ha en dotter (om det nu är en lillasyster jag ska få). Både pappa och jag tycker att det ibland är lite svårt att förstå sig på tjejer. Ibland blir de sura utan anledning och ibland vill da bara bestämma över oss. Jag vet inte om jag tycker att vi behöver en tjej till i vårt hus.
lördag 8 januari 2011
Ambulanser
Idag när Alma, Julia och jag skulle gå till pulkabacken hände det något mycket spännande, det körde in en brandbil på vår gård. Sen kom det två polisbilar och ute på gatan stod det två ambulanser. Jag har ingen aning om vad de gjorde där och efter en liten stund så åkte alla igen, men spännande var det. Jag önskar att ambulanserna hade stannat lite till för på vägen hem ramlade både jag och Alma. Alma fick näsblod och jag slog benet.fredag 7 januari 2011
Junibacken
I onsdags var mormor, morfar, mamma och jag på Junibacken. Mamma trodde att det nog inte skulle vara så mycket folk eftersom att de flesta jobbade. Vad mamma inte räknade med var alla ryssar. Jag vet inte var de kom ifrån men det stod ganska många bussar utanför Junibacken.
Jag brydde mig inte så mycket om alla människor, men jag tror att de andra tyckte att det var lite jobbigt. Jag fick i alla fall rida på Lilla gubben, hälsa på Mamma Mu och åka en massa rutschkana. Mamma säger att nästa gång vi åker dit ska det vara en vanlig dag när hon är mammaledig och alla andra jobbar.
onsdag 5 januari 2011
Pappa åker skidor
Min pappa är i Alperna och åker skidor. Innan han åkte hjälpte jag honom att packa. Jag provade hans pjäxor för att se att de är stabila och varma, det är det viktigaste med pjäxor. Jag sakanar pappa och det är 5 dagar kvar tills han kommer hem. Som tur är har mormor och morfar varit här i några dagar, men de åker hem i morgon. Då ska jag dras med bara mamma i fyra dagar. Jag undrar hur det kommer att gå.tisdag 4 januari 2011
Jag hamrar och spikar
Jag tycker att lite underhållning vid middagsbordet är trevligt. Tyvärr är det oftast jag själv som måste stå för den.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
