torsdag 18 november 2010

Fler stora hundar


I helgen vara vi en sväng till Liljeholmen. I en butik fanns den här stora hunden. Eftersom jag gillar stora hundar, satt jag och myste en lång stund hos den. Det var mycket lättare att mysa med den här hunden än med Chanell, mindre blött och mer stillsamt.
I går var mamma och pappa på utvecklingssamtal på dagis. De fick höra en massa bra saker om mig, bland annat att jag är en bra kompis och att jag gillar att få de andra att skratta vid matbordet. Tillslut har de också lärt sig på dagis att man undviker de flesta av mina utbrott bara man talar om i tid när vi ska byta aktivitet.

måndag 15 november 2010

Jag och Chanell

I lördags fyllde farfar år. Jag är inte helt säker, men jag tror att han fyllde fem år. Man kan nog inte fylla fler år eftersom man inte har fler fingrar att visa upp på en hand. När vi var nere och firade farfar var även alla mina kusiner (på pappas sida) där. Emily hade med sig Chanell, min bästa hundkompis. När Chanell vill pussas blir man blöt i hela ansiktet och när hon vill busa är det bäst att man håller i sig hårt, annars kan man flyga långt.

fredag 12 november 2010

Biltält

I veckan fick jag ett biltält. Mamma, pappa och jag gjorde en kvällsrunda till Skärholmen för att göra några ärenden och där hittade jag det. Min plan är att jag ska ta det med mig när jag ska sova borta nästa gång. Min gamla madrass till spjälsängen passar bra i tältet. Då kan man sova där inne. Jag har tränat på att sova i tältet. Jag brukar bädda ner mig där flera gånger per dag och om jag ber riktigt snällt och ligger riktigt stilla tror mamma att jag sover och då får jag en napp.

tisdag 9 november 2010

Lusse lelle...


Jag vet att det är lite tidigt, men jag var tvungen att prova min nya stjärngossedräkt. Jag trivdes väldigt bra i klänningen, men jag hade en hel del problem med struten. Den åkte bara av hela tiden. Jag tror att vi ska ha luciafirande på dagis, men mamma tänkte aldrig på att det nog är utomhus när hon köpte kläderna åt mig. Jag tror att klänningen är i minsta laget om jag ska rymma kläder under. Man kan ju alltid köpa ny...

torsdag 4 november 2010

I mormors lekpark

På förmiddagen idag var mormor, morfar, mamma och jag i lekparken. Hos mormor finns det en väldigt rolig lekpark. Det bästa idag var den stora gungan som vi kan se på bilden.

Jag var där samtidigt som en massa dagisbarn. Det var roligt att det var så många barn där. Fröknarna som var med hade kanske fem barn var att se efter och hjälpa i lekparken. Jag hade tre vuxna som hjälpte mig och lekte med mig. Jag har det bra ibland!

På bilderna kan ni också se att jag har extremt stora vantar på mig. Det var för att mamma tog på mig fingervantar innan vi gick. I lekparken var det kallt, frostigt och blött. Ni kanske kan gissa hur mina vantar såg ut efter en stund. Jag vet inte hur mamma tänkte. Efter lite klagade fick jag till slut låna mammas vantar.

Racerbil

Den här bilden är från Barnens hus i Skellefteå. I går var jag där och köpte en födelsedagspresent till min kusin Noel. Om Greta eller jag inte blir mer förkylda ska vi åka ner och hälsa på Noel och Greta i morgon. Jag vill väldigt gärna åka ner för Noel har en massa roliga leksaker och massor av bilar, lastbilar och traktorer.

När mamma och jag flög flygplan hit i förgår fick jag för första gången ett helt eget säte. Det var en höjdare, tyckte både mamma och jag. Jag var mycket noggrann med att bältet var på hela tiden. Det hade pappa sagt åt mig innan vi åkte. Om två dagar ska jag åka flygplan igen. Jag längtar!

onsdag 3 november 2010

I Skellefteå

Jag är uppe och hälsar på mormor och morfar. Mamma har glömt kameran hemma så jag kollade runt i morfars dator och hittade lite gamla bilder från i somras. Här verkar båda mamma och jag ha somnat i soffan. Mysigt!