Igår var min gudmor Jenny här och åt middag med oss. Jag upptäckte att både Jenny och mamma hade målade tånaglar. Jag ville också ha det. Pappa tyckte först inte att det var någon bra idé, men sen tjatade jag tills de gav med sig. Jag är mycket nöjd med mina naglar. Pappa har sagt att han ska försöka ta bort mitt nagellack idag, men det kommer vi att bli två om...söndag 18 juli 2010
Målade naglar
Igår var min gudmor Jenny här och åt middag med oss. Jag upptäckte att både Jenny och mamma hade målade tånaglar. Jag ville också ha det. Pappa tyckte först inte att det var någon bra idé, men sen tjatade jag tills de gav med sig. Jag är mycket nöjd med mina naglar. Pappa har sagt att han ska försöka ta bort mitt nagellack idag, men det kommer vi att bli två om...fredag 16 juli 2010
Bubblor
När mamma och jag var på stan härom dagen hittade vi en såpbubbelmaskin. Den skickar ut flera hundra bubblor på några sekunder. Vi har haft väldigt roligt med den de senaste dagarna. Jag tycker att det är ganska fånigt att blåsa bubblor, vi barn som är födda på 2000-talet skaffar maskiner som gör sådant åt oss.
måndag 12 juli 2010
Festfina
I lördags var ju mamma och pappa på bröllop. Jag lyckades hitta en bild av dem i min kamera. Visst var de fina. Vi var i Trosa hos mina kusiner Wille och Bella hela helgen. Jag badade, spelade boll, matade kaninerna och satt på åkgräsklipparen. Jag hade en toppenhelg. Tyvärr var jag inte en underbar liten kille på lördag kväll när mamma och pappa var borta. Men jag skyller allt på dem. De lämnade mig trött, hungrig och varm, inte konstigt om jag gnällde lite. Jag tycker att mamma och pappa får skärpa sig om de ska få någon att vara barnvakt åt mig igen...
lördag 10 juli 2010
Motorsåg
Min sista dag på Norrlandsturnen spenderade jag i Umeå hos Noel och Greta. Morfar hade tagit med sig en motorsåg och skulle såga sönder några träd som låg på gräsmattan, men morfar fick inte igång motorsågen. Han sa flera fula ord som mamma har sagt att jag inte får säga. Noel och jag gjorde vårt bästa för att hjälpa morfar. Vi gav honom olika tips på vad som kunde vara fel.Idag ska vi åka ner till Trosa. Mamma och pappa ska på något bröllop ikväll och jag ska få vara med Tessan. Det kommer att bli en mycket rolig kväll.
måndag 5 juli 2010
Håller balansen
lördag 3 juli 2010
Boviken
fredag 2 juli 2010
Åka dockvagn
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
