onsdag 23 juni 2010

Radiostyrd traktor

Det har bara gått tre dagar på mitt sommarlov, men jag har redan insett att jag älskar det. Jag tror att jag kanske bestämmer mig för att alltid ha sommarlov. Igår var vi och hälsade på Alma. Hon har en radiostyrd traktor. Jag är så avundsjuk på den. När man vrider och drar i spakarna kan den köra, svänga och lyfta upp skopan. I morse var mamma och jag på Coop och midsommarhandlade. Under resan i kundvagnan hann jag äta en banan, ett äpple och ett litet paket russin. Jag gillar att handla...

söndag 20 juni 2010

Kram


Den här bilden tog Ida av oss för några veckor sedan. Alma är väldigt duktig på att kramas. Jag hoppas att jag får leka med Alma mycket nu när jag har sommarlov.
Idag har jag varit på Melkers 1-årskalas. Jag hade köpt jättefina klossar till honom men när vi kom dit fick vi se att han redan hade precis sådana. Jag hoppas att han kan byta till något annat. Melker bjöd på tårta och jag åt massor. Han bjöd på bullar och kakor och det åt jag också.

torsdag 17 juni 2010

Snart sommarlov

Mamma har verkligen legat på latsidan med sin kamera på sista tiden. Blogga kan jag göra själv, men någon måste ta kort på mig. Det kan jag inte göra själv. Både mamma och pappa har jobbat mycket i veckan och dessutom har jag varit lite sjuk. Det är tur att farfar finns. Men i morgon är det dags för min sista dag på dagis. Sen ska jag ha 7 veckors sommarlov.

På mammas skola hade de skolavslutning igår. En av mammas elever verkar vara en mycket klok flicka. Hon tyckte inte att mamma skulle få en present för det jobb hon har gjort under terminen utan hon tyckte att jag skulle få en. Jag öppnade paketet i går kväll. Det var en polisbil! Den har till och med sirener som fungerar på riktigt.



torsdag 10 juni 2010

Burka?

Jag har haft feber ända till igår, men idag var jag tillbaka på dagis igen. Det är alltid lite kämpigt att gå dit när man har varit hemma så länge. Jag var lite ledsen på förmiddagen, men sen gick det bättre. Jag har haft väldigt bra dagar hemma i veckan. Jag har lekt massor. Det är otroligt hur mycket man orkar med 39,5 i feber.
Efter dagis åkte mamma, pappa och jag till Kungens kurva och köpte en tv till sovrummet. Nu kan jag ligga i mammas och pappas säng på helgmornarna och titta på "Mussen klubbhus". Det ser jag mycket fram mot. Jag vet att mamma har varit en stor motståndare till tv i sovrummet, men nu har hn ändrat sig, lagom till fotbolls-VM. Jag undrar om det finns ett samband där.

måndag 7 juni 2010

Gårdsfest

Förra veckan hade vi gårdsfest på dagis. Min avdelning sjöng tre sånger. Vi avslutade med "tåget". Jag gick näst sist och Julia gjorde ett bra jobb med att skjuta på mig.

söndag 6 juni 2010

Heja Sverige!

Idag är det Sveriges nationaldag. Jag tycker om konceptet, men jag måste erkänna att jag inte har firat det minsta. Jag har varit hos farmor och farfar hela helgen eftersom mamma och pappa skulle fira några som ska gifta sig i sommar. Jag har haft en underbar helg i Trosa. Mitt mål var att knäcka farmor och farfar, men det verkar ha blivit precis tvärt om. Jag var ganska hängig när vi kom hem och när mamma provade min feber hade jag 39,4 inte bra. Så mamma ska vara hemma med mig i morgon.

onsdag 2 juni 2010

Min pool

Mamma och pappa har köpt en pool till mig. Den är helt underbar att ha varma dagar. Idag efter dagis låg jag och svalkade mig i den i nästan en timme.