måndag 18 januari 2010

Shopping

På helgerna åker vi ibland till något trevlig köpcentrum. Jag gillar att gå runt i affärer. Ofta finns det mycket att leka med i en affär. Bäst är givetvis Polarn och Pyret där de har tågbana, men en vanlig klädställning fungerar bra som leksak eller i alla fall som gömställe. Kan ni hitta mig?

Igår laddade jag ju för en ny vecka på dagis och idag gick jag dit och kände mig på ganska gott humör och vad händer då? Jo, min inskolningsfröken är sjuk! Har de verkligen rätt att vara det? Det tycker inte jag i alla fall. Hur som helst så försökte jag göra det bästa av dagen och det gick väl ungefär som förra veckan. Jag var lite glad och lite ledsen och sen somnade jag i lunchen...

söndag 17 januari 2010

Mys med Julia


Efter en hel dag på dagis är det skönt att krypa ner i sängen och mysa lite. Julia kom och lekte med mig efter dagis i torsdags. I fredags var jag också lite ledsen när pappa lämnade mig på dagis. Åsa läste med mig och då var jag nöjd en stund, men snart kom jag ihåg att pappa var borta och då blev jag ledsen igen. Jag har i alla fall haft en bra helg, med en massa mamma- och pappatid. I morgon på dagis tar jag nya tag.

onsdag 13 januari 2010

Dagiskille

Nu har jag varit tre dagar på dagis (jag vet att det heter förskola, men dagis låter mycket roligare). Jag har bara varit där ett par timmar på förmiddagen, men jag gillar det. Det finns massor av leksaker där och fröknarna Åsa och Annika är snälla. Igår bjöd de mig på banan, det var nog då de vann mitt hjärta. I morgon säger pappa att han kommer att lämna mig på dagis en liten stund. Det verkar inte så farligt tycker jag.

söndag 10 januari 2010

På flykt i garaget

Jag kände att det var dags för lite rörliga bilder på mig. Jag gillar att gå runt i garaget och titta på bilar, mamma och pappa säger att garaget inte är någon bra lekplats, men jag håller verkligen inte med. Lägg gärna märke till mina nya svarta addidasskor. Tjejerna på dagis kommer att gilla dem.

lördag 9 januari 2010

Ny säng - igen


I morse kom farbror Jocke och Wille och hälsade på mig. De hade med sig min nya säng som jag har längtat och väntat så mycket efter. Jag har fått sängen av min andra farbror, Thomas, och pappa har målat om den. Det är en säng för stora killar och det är tänkt att jag ska kunna kliva i och ur den själv. Tyvärr så upptäckte vi att sängen var lite för hög, så vi fixade en liten pall till mig. Nu kan jag i alla fall kliva i sängen utan problem.

Resten av min dag har gått till att leka med den elektriska brio-loket som jag fick i julklapp. Pappa har äntligen satt in ett batteri i loket, och jag har ägnat hela eftermiddagen åt att undersöka på vilka saker tåget kan köra. Loket kör ganska bra i soffan, det går trögt i sängen och på kuddar, men roligast var nog att köra inne på hyllorna i köksskåpen.

torsdag 7 januari 2010

Vaccinerad och klar


Jag har ju bara förra vintern att jämföra med, men jag får väl tro på de vuxna när de säger att det är mer snö i vinter än vad det har varit på många år. Den här bilden kommer från mormor och morfar när jag hjälpte dem att skotta under julen.
Idag var jag och tog min andra vaccinationsspruta mot influensan. Pappa tog också sprutan. Pappa fick ta först och han var jätteduktig. Han ryckte bara till lite när sköterskan stack honom i armen, men han grät inte. Sen fick pappa ett plåster och jag blev väldigt avundsjuk. Sköterskan såg det så hon gav mig ett också. Jag var så fascinerad av plåstret så jag märkte knappt att jag fick en spruta. Skönt att ha det gjort!

måndag 4 januari 2010

Borta bra, men hemma bäst


Oj vad vi har flängt runt i två veckor. Det har varit jättekul, men det är otroligt skönt att vara hemma. Vi firade nyår i Umeå och sen tog vi flyget hem på nyårsdagen.

Det var kul att komma hem till alla mina nya leksaker som jag fick i julklapp. Den roligaste leksaken just nu är garaget som jag fick av mormor och morfar. Man kan inte bara köra med bilar på det, men kan klättra på det också.

Nyår firade vi hos mammas kompis i Sävar utanför Umeå. Vi var 10 vuxna och 8 barn. Mamma hade förberett mig på att det skulle vara lite kaosartat under kvällen, men det var väldigt lugnt. Klockan nio sov alla barn (utom yrvädret Pia). Jag vet inte vad de vuxna gjorde när vi barn hade somnat, men morgonen efter var det väldigt lugnt. Alla vuxna satt mest i soffan och drack läsk eller juice.