tisdag 15 december 2009

Snö


Igår började det snöa och det snöar fortfarande idag. Det är alldeles vitt på marken och svårt att gå utomhus. Man måste lyfta fötterna väldigt högt för att komma framåt. Jag tycker inte att snön på marken är så rolig. Det är roligare med snön som kommer från himlen.
Jag träffade Alma ute på gården. Hon har piggnat till nu och det är tur för jag har saknat henne när hon har varit sjuk.

söndag 13 december 2009

Förbättrad säng


De senaste vekorna har jag bara velat somna om jag har fått kura ihop mig bredvid mamma eller pappa. Eftersom det är svårt att göra i en spjälsäng kom pappa på en smart lösning. Han tog helt enkelt bort en långsida på min säng. Förutom att det går mycket enklare att somna, är det en väldigt mysig plats att krypa upp i på dagarna.
Idag var mamma och jag till Liljeholmen och köpte de sista julklapparna. Det känns bra att ha det avklarat!

torsdag 10 december 2009

Lost in space


Alla sladdar ska undersökas och hängas om halsen, men med den här sladden tog jag mig vatten över huvudet. Mamma fick hjälpa mig loss. Både mamma och pappa jobbar som dårar just nu. Men det gör inte mig så mycket för idag kom Tessan hit och lekte med mig hela dagen.
I morgon ska pappa och jag gå och hälsa på förskolan jag snart ska börja på. Vi ska gå tillsammans med Julia och hennes mamma och pappa. Jag tror att det är för att mamma inte riktigt litar på att pappa ska ställa de rätta frågorna. Jag hörde något om att mamma skulle ringa till Julias mamma i morgon kväll och få höra allt om vårt besök. Mammor är konstiga!

tisdag 8 december 2009

Leker i tvätten

En helt ny och spännande värld har öppnat sig nu när jag kan krypa. Det går inte fort när jag kryper, men jag kan i alla fall komma in under bord och annat spännande. Ett nytt favoritställe som jag har hittat är under tvättställningen. Jag kan sitta där och gömma mig långa stunder utan att mamma och pappa hittar mig och sen luktar det väldigt gott också.

Idag skulle jag ha lekt med Alma, men jag fick veta i morse att hon har magsjuka. Jag tycker riktigt synd om henne och hoppas att hon blir frisk snart. Vem ska jag nu leka med hela veckan?

söndag 6 december 2009

Hoppla


De flesta av mina tjejkompisar har en gunghäst, men jag har ingen. Jag undrar om jag ska önska mig en gungelefant, det kanske är lite manligare än en gunghäst.
Igår såg vi hockey på tv, men det var inte så kul för varken mammas eller pappas lag vann. Jag tror att jag ska hitta ett eget lag att heja på - ett som vinner ofta.

lördag 5 december 2009


Shopping kan vara kul om man gör det på rätt sätt. I helgen var jag med mamma, pappa, mormor och morfar i Nacka Forum. Det var stor skillnad från att shoppa bara med mamma - jag fick en massa uppmärksamhet.

I går var mamma och handlade mat efter jobbet. När hon kom hem ställde hon matkassarna på golvet i köket och sen gick hon iväg. Jag kastade mig över kassarna och i en av dem låg en liten papperspåse med en massa små färgglada bitar i. När mamma kom tillbaka hade jag en rosa racerbil i munnen. Jag kan lova att jag inte blev särskillt glad när mamma tog den ifrån mig. Det var det godaste jag ätit på länge.

onsdag 2 december 2009

Hur tänker mamma?


Mamma har i flera dagar försökt dra ner en för lite tomteluva över mitt huvud, sen vill hon att jag ska sitta fint i soffan, titta in i kameran och le. Tror hon verkligen själv att det kommr att lyckas? Jag vill verkligen inte ha luvan på mig och sitta stilla - det är väl för gamla människor.
I helgen var mormor och morfar här och i går sov jag över hos farmor och farfar. Jag har med andra ord haft en mycket bra vecka! Jag undrar när jag får träffa alla igen...