söndag 15 november 2009


Jag fick en present av farbror Jocke och kusin Wille i fredags. Det var en konstig tröja som pappa ville att jag skulle ha på mig, men så fick jag en klubba och en puck också. Jag har haft väldigt roligt med klubban och pucken i helgen. Trots en hel del övning så tror jag ändå fortfarande att det är fotbollsproffs jag ska bli.
Idag kom mamma och pappa och hämtade mig hos farmor och farfar. Jag var inte jättesugen på att åka hem, för jag har haft det så bra hos farmor och farfar, men tillslut var det ganska skönt att komma hem ändå.

Myser hos farmor & farfar


I fredags fyllde farfar år så mamma, pappa och jag åkte ner dit och hälsade på. Både mina farbröder var också där med sina familjer. Min kusin Emily hade med sig en hund. Den ska bo hos dem från och med nu. Det var en jätterolig hund som hela tiden ville lukta och slicka på mig. Vi sov över hos farmor och på lördag morgon åkte mamma och pappa iväg utan mig. Jag blev jätteledsen först, men sen när jag lugnade mig och tänkte efter så kom jag fram till att det kanske skulle vara rätt skönt att vara utan mamma och pappa ett tag.

torsdag 12 november 2009

Mamma och jag

Jag har hunnit ta igen lite av min förlorade mammatid från i tisdags, men jag är fortfarande lite besviken på mamma. Jag har haft väldigt roligt med pappa i veckan, vi busar och busar hela dagarna. Mamma kommer bara hem, äter, leker en kort stund och sen måste jag sova. Som en protest mot mamma bestämde jag i veckan att bara pappa får lägga mig. Så fort mamma försöker närma sig sovrummet med mig så gallskriker jag. Jag tycker inte att det ser ut som att mamma är så påverkad av min protest än, men jag försöker ett tag till och ser vad som händer. Hur som helst vet jag att mamma älskar mig och jag älskar henne, men visst är det på tiden att jag gör lite revolt.

tisdag 10 november 2009

I drömmarnas trädgård


Mamma och pappa har varit lite dåliga på att ta kort på mig i veckan. Jag letade bland förra veckans bilder och hittade ett till kort på mig när jag tittar på min DVD. Jag ligger inte alltid utslagen på soffan och tittar. Framme vid DVD-spelaren finns det en stor fin knapp som lyser svagt blått. Jag tycker om att trycka på den och då brukar "I drömmarnas trädgård försvinna". Jag ska prova trycka på den några gånger till och sen kanske jag kan lista ut hur det hänger ihop. Min mammatisdag idag blev en besvikenlse. Mamma var alldeles varm i går kväll och låg och sov på soffan mest hela dagen. Jag tänker tvinga henne att gottgöra mig i helgen.

fredag 6 november 2009

Äppel päppel


Ingen har väl missat att jag älskar frukt. De säger ju att vuxna ska äta ca 500 g frukt per dag. Jag undrar hur mycket en ettåring ska äta. Jag klämmer i alla fall i mig ett par frukter varje dag. Favoriten är banan, men det finns mycket annat som också slinker ner lätt. Min senaste favorit är äpple. Det har blivit så mycket roligare sen mamma och pappa slutade att skära upp äpplet i bitar. Nu får jag äta ett helt äpple som en stor kille.

torsdag 5 november 2009

Degar i soffan


Jag fick en DVD-film för ett par veckor sedan. Den heter "I drömmarnas trädgård". Ibland på eftermiddagen när man är lite trött tycker jag om att ligga i soffan och titta på filmen. Ibland kan man tro att jag är på väg att somna, men jag vilar bara.

tisdag 3 november 2009

Motor Alma


Min kompis Alma är bra till mycket! Till exempel kan hon skjuta på min Boby Car. Jag är fortfarande inte så duktig på att ta mig fram på den själv. Jag kan åka bakåt, men inte framåt.

Idag har mamma och jag varit på öppna förskolan på förmiddagen. Det var jättelänge sen jag var där senast, men pappa har lovat att jag ska få gå i morgon också. På öppna förskolan har de en röd rutschkana. Man måste gå uppför tre trappsteg för att komma upp till kanan. Det var tur att jag hade övat på att gå trappor med mormor i helgen för nu kunde jag nästan ta mig upp själv.