torsdag 15 oktober 2009

Groda


Igår var pappa och jag hem till Markus och Therese. Markus jobbar med pappa och Therese jobbar med mamma. Det är mycket konstigt tycker jag. Jag tycker om dem och mamma har berättat att de ska vara barnvakt åt mig en kväll i november när mamma och pappa ska bort. Det ska bli superkul! Jag lekte mycket med en stor, mjuk groda hos dem och när jag skulle åka hem satt grodan i min vagn och fick följa med mig hem. Jag blev jätteglad i morse när jag upptäckte den nedanför min säng. Den är så mysig att krama.

tisdag 13 oktober 2009

Fundersam


Jag har upptäckt att det finns mycket här i världen som man kan fundera över. Jag undrar till exempel vad mamma och pappa gör på kvällarna när jag har gått och lagt mig. I går ville jag inte alls och sova. Jag bara skrek och ställde mig upp i sängen. Till slut fick jag somna med pappa i den stora sängen. Sen undrar jag varför det är så allt ute. Nyss var det ju soligt och varmt. Idag ville jag inte vara ute med mamma. Det blåste så mycket så jag trillade omkull flera gånger.
Idag har Lisa och Melker varit och hälsat på oss. Jag undrar om jag har varit en sådan liten plutt som Melker och då påstår mamma att jag vägde 2 kg minde än honom när jag var lika gammal. Det försår jag inte.

söndag 11 oktober 2009

Nya kläder igen


I går åkte mamma med en massa andra mammor på något Spa eller liknande. Jag vet inte riktigt vad det är, men hon var pigg och glad när hon kom hem idag. Pappa och jag mötte mamma i Nacka forum. Det var dags för mig att få ett par riktiga vinterskor och ett par varma överdragsbyxor. Det fanns inte så mycket kvar att välja på. Jag visste ju det för flera av mina kompisar köpte skor och byxor för länge sen. Men tur för mig så var det mest de billiga sakerna som var slut. Här ser ni mig i mina nya kläder från Stadium.

torsdag 8 oktober 2009

Kör fyrhjuling


I lördags var vi och hälsade på Jonas och Andrea på Mörkö. Jag fick provköra Jonas fyrhjuling med pappa. Det var ganska läskigt, men skoj.

tisdag 6 oktober 2009

Nya kläder


Mamma var ju på klädparty förra helgen. Jag var ju lite orolig för att hon skulle köpa fåniga kläder till mig, men jag var orolig i onödan. I går fick jag mina nya kläder och de är så tuffa. Jag fick bland annat jackan och byxorna som jag visar upp på bilden. Det enda som är jobbigt med byxorna är att jag hela tiden måste hålla kolla på fotbollen som sitter fast på byxbenet. Jag vill gärna hålla i den samtidigt som jag går.

fredag 2 oktober 2009

Skål


Idag är det fredag, skönt! Då får man ett glas vin till middagen, i alla fall om man är över 18 år. Jag har ett tag kvar dit. Jag får i alla fall leka med vinboxen ibland. Det är kul!
I eftermiddags var mamma, pappa och jag på "Underbara barn-mässan" i Älvsjö. Vi köpte födelsedagspresenter till Alma och Noel. Jag fick bara köpa ett par mockasiner. Däremot fick man gratis ballonger på en massa ställen. Det var så många ballonger att jag ibland inte visste vart jag skulle titta.

torsdag 1 oktober 2009

Hårvård


Jag vet inte om ni har hört, men de säger att smör är det bästa för håret just nu. Ibland när jag har tur får jag ett smörgåsrån med smör på. Jag brukar börja med att slicka av smöret, eftersom det är godast. Sen brukar jag ha kvar en del smör på händerna och det gnider jag in i håret. Då kan man få håret att stå åt alla möjliga håll.

Både mamma, pappa och jag är fortfarande förkylda. Den här förkylningen var en envis rackare, men snart har vi nog vunnit över den.