söndag 13 september 2009

Helg i Trosa


I lördags morse åkte vi ner till Trosa. Mamma och pappa skulle gå på fest på kvällen och jag fick vara med farmor och farfar. Jag hade en jättebra dag och kväll hos dem. Utanför dem på gatan finns en brunn som man kan stoppa ner stenar i. En lycklig tillfällighet är att grannen har grusuppfart. Det kan hända att han får fylla på med lite nytt grus efter min helg där.
Det har varit lite småkyligt ute i helgen så jag dessutom användning av mig nya mysiga mössa. Visst är den fin?

torsdag 10 september 2009

Mat på rad

För ett par veckor sedan var jag inne i stan och träffade Alma och Arvid. Almas mamma mailade det här kortet till mamma och jag tyckte att det var lite gulligt. Vi och våra mammor satt på ett café och åt lunch. Det fanns stora öppna ytor på caféet så vi krypa eller springa runt där så mycket vi ville. Det var en bra dag.

Plask, plask

Jag vet att jag har visat badfilmer förut, men jag hoppas att ni inte kan få nog av dem. Jag är ju så charmig när jag badar...

måndag 7 september 2009

Fredag med pappa


Pappa och jag vill visa hur det kan se ut en typisk pappafredag. Vi sover ut länge på morgonen, leker i lekparken och äter en god lunch. På eftermiddagen sitter vi en stund i solen, dricker något gott och kollar på lite fotbollsklipp på nätet. Livet är skönt!

söndag 6 september 2009

Banan är gott!


Mamma och pappa funderar på att börja gömma fruktfatet för mig. Så fort jag ser det vill jag ha en banan eller något annat smaskigt från fatet. Jag har hört att frukt är nyttigt och att det är bra att äta massor med frukt, men mamma och pappa gillar inte riktigt vad det gör med min mage. I går var jag på inflyttningsfest hos Åsa och Helen. Det var jättekul. Jag fick massor av uppmärksamhet från alla som var där. När jag började bli trött gick pappa och jag hem och jag tror att jag somnade i vagnen på väg hem. Jag vaknade i alla fall upp i min säng i morse klockan sju.

torsdag 3 september 2009

Alma och jag

I tisdags eftermiddag var mamma och jag uppe hos Alma en sväng. Vi gick fram och tillbaka i hallen med Almas gåvagn, men Alma klättrade bara upp på vagnen hela tiden. Hon ville hellre åka på den än gå med den. Jag misstänker att Alma kommer att vara en riktig klätterbebis snart.
Idag ska pappa och jag följa med Ida och Alma till Lånbro värdshus. Vi ska äta lunch där! Jag undrar vad jag ska beställa...

tisdag 1 september 2009

Gurka


Nu när jag hela tiden får nya tänder kliar det en hel del i min mun. Då är det skönt att gå omkring och tugga på något, till exempel en gurka.
Idag lagade mamma och pappa köttbullar och stuvade makaroner till middag, det var supergott. Självklart var makaronerna godast, men jag åt två köttbullar för att göra mamma glad. Idag har min gudmor Jenny varit förbi och hälsat på mig. Hon berättade att hon kommer att flytta tillbaka till Älvsjö snart. Då blev jag jätteglad! Det är tråkigt när hon bor så långt borta. Jag ska leka massor med henne när hon kommer tillbaka och jag hoppas att hon vill vara barnvakt åt mig någon gång så att jag kan få en helkväll utan mamma och pappa.