tisdag 11 augusti 2009

Öppet igen


I veckan har öppna förskolan öppnat igen efter sommaren. Alma och jag var där idag. Det var vi och två barn till, underbart! Jag kunde springa hur jag ville och leka med alla leksaker. Jag önskar att det alltid var så lite folk där. Alma och jag hjälptes åt och försökte tömma bollhavet på bollar, men vi gav upp efter ett tag, det verkade lite för tidskrävande. I stället åkte vi rutschkana och lekte med dockskåpet. I morgon ska mamma börja jobba och jag ska vara hemma med pappa på dagarna. Det kommer att bli annorlunda men superkul. Pappa är min bästa lekkompis!

söndag 9 augusti 2009

Sandhamn

I helgen har mamma, pappa och jag varit på minisemester på Sandhamn. Det har varit jättevarmt så vi har legat på stranden och solat och badat. När man kommer tillbaka från stranden får man gå på after beach. Där spelade ett bra band och jag dansade, men mest sprang jag fram och tillbaka på bryggan. Om man tittade ner mellan bräderna såg man vattnet, men jag nådde inte till det hur mycket jag är sträckte på mig.

torsdag 6 augusti 2009

Full rulle idag

Pappa skulle jobba över idag så mamma och jag har hittat på en massa roliga saker tillsammans. Först var vi till Noel på födelsedagskalas. Han bjöd på marängswiss och en massa annat gott. Sen gick alla som var på kalaset till Aspuddsparken och där badade vi i poolen. De andra barnen badade en stund och jag badade massor! Till slut fick mamma nog och lyfte upp mig. Sen åkte mamma och jag till IKEA. Vi hade några saker vi behövde köpa. Jag var jätteduktig och hjälpte mamma att handla. Vi hade inte alltid samma åsikter om vad som skulle ner i vagnen. Tillslut åkte vi i alla fall hem med några förvaringslådor, en ny skurhink och tyg till nya gardiner. Det har varit en bra dag!

tisdag 4 augusti 2009

Pride-Felix


I går kom tant Åsa och tant Helen förbi och jag fick en födelsedagspresent av dem, en regnbågströja. Den är jättemjuk och skön och jag känner mig så färgstark i den. Jag tyckte att Åsa såg ut att behöva lite träning så hon fick skjutsa mig runt, runt i min Bobby Car. Hon var riktigt duktig på det. Sen fick hon lite tårta för besväret.
Idag överraskade jag mamma och pappa när jag satt mitt på golvet och sen helt plötsligt ställde mig upp. Det kanske inte låter så häpnadsväckande, men jag har aldrig ställt mig upp själv utan stöd förut. Nu kommer jag att bli ännu snabbare och svårare att hålla koll på. Heja mig!

söndag 2 augusti 2009

Äter från golvet


När jag inte vill äta mer brukar jag kasta ner maten på golvet. Mamma och pappa blir inte så nöjda, men jag har kommit på att det är en jättebra idé. Om jag blir sugen på en bit smörgås efter en stund så är det bara att gå och plocka från golvet. Det är också väldigt kul att gå runt och trampa på maten. Det känns så lustigt under fötterna.

Tack


Jag har haft tre kalas i veckan, ett för släkten, ett för mina kompisar och ett för mammas och pappas kompisar. Det har blivit en hel del firande, men man fyller bara ett år en gång. Jag vill tacka alla som har firat mig och tack för alla presenter jag har fått.