torsdag 12 februari 2009

Tränar med pappa


Jag gillar att äta på mina tår. Det är godast när man är barfota, men det funkar med strumpor på också. Jag försöker träna upp pappa så att även han ska kunna äta på tårna, men det går långsamt. Pappa är inte särskillt vig.
Idag är jag helt frisk från magsjukan och jag tycker att mat är gott igen. Jag var och vägde mig på BVC idag. Jag väger 7,4 kg och är 69 cm lång. Jag är väldigt lång och smal, precis som pappa.

tisdag 10 februari 2009

Magsjuk?


Jag har varit lite dålig i magen i några dagar. Då är det bra att äta blåbär. Jag är väldigt pigg och glad i övrigt så det är tråkigt att jag måste vara hemma och inte får träffa några kompisar i veckan. På torsdag kväll ska vi till Åsa och Helen och se AIK-MoDo. Jag hoppas verkligen att jag är bättre då. Jag tror att AIK kan behöva mitt stöd.

söndag 8 februari 2009

Nya kläder


Häromdagen kom pappa hem med massor av nya kläder till mig. Jag håller på att växa ur storlek 68 och pappa tyckte att min 74-garderob var lite gles. Jag gillar min nya pikétröja väldigt mycket. Den är så mjuk. Pappa säger att man ska ha kragen uppvikt, men jag vet inte riktigt...
Byxorna som jag har på bilden har jag fått av moster Jenny.

lördag 7 februari 2009

Morgonpigg


Jag är väldigt pigg och glad på mornarna. Mamma brukar oftast också vara glad på morgonen, men inte de mornar när jag vaknar innan klockan sex. Men jag brukar vara snäll mot mamma då och ligga kvar i min säng och leka med mina fötter en lång stund. Jag har börjat att snurra ganska mycket i sängen när jag sover. Ibland vaknar jag med fötterna på kudden. Det är konstigt!

torsdag 5 februari 2009

Vatten är gott



Jag har fått en ny blå pipmugg som jag älskar. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad som är det bästa med den. Antingen så är det att det kommer gott kallt vatten ur den eller så är det att den har en mjuk och god pip som är så härlig att tugga på. Mamma och pappa önskar att jag kunde lära mig att hålla i muggen själv, men jag tycker att det är så mycket smidigare när de håller.

Jag vaktar tvätten


Nu när både pappa, mamma och jag har varit ute och rest har det blivit mycket tvätt hemma hos oss. Mamma och pappa har spenderat mycket tid i badrummet med att hänga och vika tvätt och då har jag upptäckt hur roligt det är att titta in i tvättmaskinen. Jag kan ligga långa stunder och bara stirra på tvätten som går runt, runt, runt. Efter ett tag blir man härligt snurrig och trött.

måndag 2 februari 2009

Babysim

Eftersom jag var i Skellefteå i helgen missade jag mitt babysim. Men jag fick bada i går i stället. Vi åkte ut till Tyresö på eftermiddagen och där fanns det en hel pool bara till mig. Jag plaskade allt jag orkade i 20 minuter. Sen var mamma trött och sa att det var dags att gå upp.