torsdag 15 januari 2009

Kvällsgröt


Jag har ändrat taktik när jag äter. Förut öppnade jag munnen, men nu tycker jag att det är roligare att bara sätta munnen mot skeden och suga i mig maten. Det tar längre tid och blir mycket kladdigare att äta då - kul!

måndag 12 januari 2009

Senap - mums!


Min största hobby just nu är att äta på saker. Jag äter på allt jag kommer åt. Om det inte finns något annat i närheten äter jag på mina händer. Det har gjort att jag har väldigt torra och nariga händer. Mamma säger att jag snart får ha vantar på mig inomhus. Jag dreglar dessutom otroligt mycket. Många jag träffar frågar om jag håller på att få tänder, men det tror jag inte. Mamma känner ofta i min mun, men hon säger att hon inte känner något. De säger att man ska tugga på allt och dregla ovanligt mycket när man håller på att få tänder. Det ska bli kul att se. Mamma undrar om jag kan dregla mer än så här...

Jag hjälper till hemma




Jag älskar att åka hos pappa i Baby björnen. Nu när jag har blivit så duktig på att använda mina händer kan jag hjälpa till med så mycket. Här till exempel hjälper jag pappa att duka på bordet.

fredag 9 januari 2009

Min nya hoppgunga


Jag har fått en hoppgunga, superkul, men jag är lite för liten för den än. Jag tror att jag gömmer den i garderoben i några veckor och växer 3-4 centimeter till.

Hemma och frisk igen


Bollen är en av mina favoritleksaker, men ibland blir jag väldigt frustrerad när den är så svår att få in i munnen.

fredag 2 januari 2009

På Sacchsska barnsjukhuset


Vilken nyårsafton det blev! Jag blev jättesjuk dagen före nyårsafton så mamma och pappa fick skjutsa mig till barnakuten på Sös. Där röntgade de mina lungor och sa att jag hade lunginflammation. Vi fick sova två nätter på sjukhuset. Där hade de hårda sängar och jag fick ha en slang i armen hela tiden. På bilden får jag andas in någon saltlösning som ska göra det lättare för mig att andas.

Jag träffar tomten


Jag firade min första jul uppe i Skellefteå hos mormor och morfar. Mamma och pappa hade trott att jag skulle vara rädd för tomten, men det var jag inte alls. Jag ville gärna dra i det stora skägget, men då flyttade tomten på sig. Min kusin Noel fick hjälpa tomten att dela ut julklappar. Jag hoppas att jag får göra det nästa år.